Dags igen!

Anldeningen till att jag skaffade bloggen för ungefär 4 år sedan, var ju för att jag älskar att skriva.
I början skrev jag mycket och ofta.
Nästan varje dag fick jag iväg ett litet inlägg.
Ibland handlade det om inget alls och ibland om saker som
faktiskt påverkade mig.
Sedan kom jag till en del av mitt liv när bloggen faktiskt
inte fick plats och inläggen blev färre och färre.
När jag kollade nu så insåg jag
att jag inte har skrivit sedan i mars.
Synd vill jag säga, men nu är det dags att försöka ta tag i detta igen.
Men jag vill inte bli en "mammabloggare"
Det finns redan så många bra tjejer som skriver om sin
vardag som mamma.
Det tilltalar inte riktigt mig.
Men däremot kommer min blogg nog innefatta barnen.
För de är ju en del utav mig.
Men inte rent en mammablogg.
Jag kommer som innan ta upp saker
som faktiskt påverkar mig.
Jobbet, vänner, familjen, nyheter och sådant.
Kanske även min dröm kommer bli skriven om här.
Den som jag inser att jag nu faktiskt tänker ta tag i.
Själv eller tillsammans med andra.
Min dröm är att få skriva en bok.
Finns säker många där ute som skrattar nu, men det är okej.
Det gör inget. För det är ju faktiskt inte eran dröm. Utan min.
 
 
Nu lite barnprat....
Jag är hemma med två tjejer här.
Den ena har (haft) feber. Den andra har sin
envetna astma som spökar igen.
Två mediciner är redan insatta och idag beslutades att den tredje
skulle in igen.
Självklart finns inte den att få tag i här i Kärra.
Jag kan verkligen bli tokig. antingen får man åka till
ett annat apotek och hoppas lyckan går bättre där. Eller
så får man beställa den och hämta ut den i morgon eftermiddag.
Min fråga är nu.....Finns det inga astmabarn i Kärra??
Det slutade med att Tinus fick springa upp på sin lunch och köpa den
på Linneplatsen.
saken är nämligen den att sedan apoteken blev egenägda så finns
det inte bara apoteket längre.
Det finns medstop, Kronans droghandel, apoteksgruppen osv...
då kan inte butiksbiträdet kolla upp om medicinen finns på närmaste ställe.
Om det inte är samma bolag som de själva är.
Detta gör ju att du måste själv ha koll på vad närmaste ställe heter.
Snurrigt värre!!!
 
Nu kaffe och hemmafixade chokladbollar.
KRAM
 
 
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?