Sjukvården

Här fortsätter sjukstugan för fullt.
Nova hostar hela nätterna så det blir inte många
sömntimmar över för mig.
När hon väl sover så gnisslar hon tänder.
Ett nytt men fruktansvärt jobbigt beteende.
VET NÅGON HUR MAN KAN FÅ STOPP PÅ DET?
 
Nästa man i sjukstugan som inte mår bra är Emil.
Här avlöser de varandra nämligen.
När Embla var redo för skola så
började Emil hosta som en tok och ont i halsen.
Igår ringde jag vårdcentralen däe vi är skrivna.
Men de tyckte inte att vi behövde söka
läkarvård utan skrev ut hostmedicin vi telefon.
Utan att ens kolla upp honom.
Lite märkligt men ändå tacksamt.
 
När Nova nu ändå fått diagnosen halsfluss
och Emil har ont i halsen så ringde jag de i morse igen
för att be de kolla upp honom.
Men de såg fortfarande ingen anledning till att kolla upp
honom. Han har ju ingen feber.
Jag försökte snällt förklara att det hade ju inte hans syster heller
men hon hade ju halsfluss.
Då sa hon att hosta och ont i halsen inte inte symboliserar halsfluss heller.
Jag förklarade ännu en gång att systern hostar hur mycket som helst
och hon hade ju halsfluss.
Men tyvärr ledde inte mitt samtal någonstans.
De ville inte ta emot honom.
 
Hur svårt skall det vara??????
Jag tog på de kläder och åkte ner till Backa läkarhus.
Men där är vi ju inte listade så alla
listade patienter går före honom.
Tillslut gav jag upp.
Nu kommer Emils pappa ta med honom ikväll till jour vårdcentralen.
Där nekar de oss kanske inte.
 
BLIR SÅ VANSINNIGT TRÖTT!!
 
 
Nu blir det kaffe i soffan med Nova.
På tv.n hägrar hennes allra största idol
Pippi Långstrump
 
 
KRAM
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?