Lyssna gärna!!

Jag vill förklara för er att detta som hänt och det jag skriver inte på något
sätt är någon smutskastning mor den andra pojken och hans familj.
Jag vill inte och kommer inte diskutera honom med någon här på bloggen heller.
För det är inget som angår någon annan.
Jag vill inte heller hänga ut en familj på det viset.
Jag vill få samhället att inse vart de är på väg.
Vad som händer runt omkring.
Jag vill få skolan att agera både vid sådanahär situationer och även 
vid andra liknande fall.
Jag vill få föräldrar att tillsammans hjälpa sina barn genom att
ha mer inflytande över vad som händer i deras liv.
Vad som sker på deras telefoner och även vid datorn.
 
Gruppen jag kommer bygga upp är ett sätt för mig och
flera andra att försöka få bort så mycket mobbning och hot i skolorna som vi kan.
Och jag tor att man behöver prata om det.
Man behöver bolla ideer med varandra.
jag vill få ett kontaktnät där man som förälder skall
kunna hitta hjälp och tröst.
Kämpa tillsammans.
 
Jag skulle vilja på lång sikt få media och samhället
att inse vad som händer.
Få de att se barnen som är på tok för små för många saker.
Även föräldrar.
Men jag vet att det är svårt.
Jag är ju också förälder.
Men jag tänker kämpa.
 
 
För övrigt kan jag berätta att det var en glad Emil som vaknade i morse.
han har sovit två hela nätter utan drömmar.
Och man ser åter igen en trygg kille.
han säger ibland att han blir rädd när han tänker på det.
Man annars så verkar han glad.
Han vet även att han har så många människor omkring sig.
Som finns där för honom i vått och tort.
Jag vet att det kan komma återfall.
Men han går hos en kurator och pratar om det som hänt.
Och inom kort kommer han nog kunna släppa det helt.
 
Jag vill återigen tacka alla som funnits där och som finns där.
Också för alla er som hjälper mig sprida all information.
Och min blogg såklart.
Jag Har varit i kontakt med privatpersoner som tillsammasn emd mig vill starta 
detta nätverk. Jag har också varit i kontakt med politiker som vill hjälpa
mig mer andra ärenden men i samma fall.
TACK ALLA♥
 
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?