VIKTEN AV ATT KÄMPA VIDARE!!!!

 
Att vara förälder är inte alltid en lätt uppgift.
Man kan många gånger känna sig helt maktlös.
Men samtidigt vill man göra allt för sina barn, och vi är ju den enda trygga länken
för våra barn. Är det någon de skall kunna lita på så är det oss.
 
Nu kämpar vi med att få Emil att lita på skolan igen.
Att det som hände sakta kommer suddas ut.
Det kanske alltid kommer finnas med honom och oss
men det skall inte behöva påverka hans vardag.
 
En sak som jag skall lägga fokus på idag är att
försöka få tag i en politiker som kan hjälpa mig med en lagändran.
 
Igår ringde jag försäkringskassan.
Jag är hemma för Emils skull denna veckan ut.
Han är i skolan men jag vill finnas där om han behöver
mig och samtidigt försöka få ihop samtal med rektorn kuratorn  
och skolsköterskan.
Jag hade ingen aning om hur jag skulle ta ledigt.
Jag vill inte sjukskriva mig eftersom inte jag är sjuk.
Jag kan inte ta VAB eftersom han är i skolan.
HUR GÖR MAN DÅ?
 
Efter 30 minuter i telefonkö fick jag prata med en jättetrevlig kvinna.
Hon berättade att det inte finns någon ersättning för den här sortens fall.
VA?????
Men något måste man väll kunna få ut om man är hemma för ett
barn som faktiskt behöver en förälders stöd nu.
Det kan handla om möten med kuratorer eller andra läkare.
Eller att man behöver vara med sina barn i skolan under en tid.
Både vid hot och våld men låt oss inte glömma mobbning.
Men det finns inte det .
 
Kvinnan jag pratade med höll faktiskt med om att detta
var jättemärkligt. Men hon menade på att hon själv inte kunde påverka det.
För det är ett lagbeslut.
Hon sa att man kunde skriva till deras "Detta vill jag ändra på" sida.
Och att jag samtidigt kunde ta kontakt med riksdagen för att få en lagändring.
 
Jag har skrivit ett inlägg på försäkringskassans sida som ni gärna får lov att rösta på.
Idag skall jag försöka få tag i en lokal politiker som kan hjälpa mig ta upp detta i riksdagen.
 
Jag tycker att man skall kunna få ekonomisk ersättning
när man finns som stöd för sina barn på ett eller annat sätt. 
Och i Emils fall tycker jag att det är solklart.
Min förhoppning är att det skall finnas när någon annan förälder behöver det.
Det skall vara en självklarhet.
 
NI FÅR GÄRNA KOMMA MED TIPS OCH IDEER PÅ 
SAKER SOM NI TYCKER SKALL FÖRÄNDRAS.
ENSAM ÄR MAN INTE SÅ STARK MEN TILLSAMMANS KAN MAN ORKA 
GÖRA BETYDLIGT MER.
 
DELA GÄRNA MED ER AV DETTA INLÄGG. SÅ VI KAN NÅ UT TILL FLER.
 
KRAM PÅ ER ALLA.
 
 
 
 
 
 
 
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?