STOPP.....var är våren?

NU MÅSTE DET BLI VÅR SNART.
För jag är så jä-la less på alla sjukdomar.
Så less på att Nova aldrig får bli riktigt frisk.
Att hon måste ta alla dessa mediciner hela tiden.

I fredags kom vi hem efter en vecka på förskolan.
Och japp....38.8 visade tempen.
Då var det dags igen.
Vi tillhör ändå de som alltid
håller henne hemma ett par dagar extra för
att verkligen veta att hon är bra innan hon
återkommer till förskolan.
Känns så fruktansvärt orättvist.
Känns så hopplöst.
Det tär på oss allihopa.
Och stackars lilla tjej som aldrig får blir
riktigt frisk.
Längtar verkligen efter tiden då vi får vara friska.




Någonstans mitt i allt detta så hamnar man i en trist vardag.
VAR TAR ALL SPÄNNING OCH HUMOR VÄGEN?
Är det alla sjukbaciller som skrämmer iväg den?
Känns ju som om man lever i ett ekorrehjul.
(JAG VET ATT JAG GNÄLLER MEN JUST NU KAN JAG INGET ANNAT)
Då längtar jag ännu mer till våren.

Novas medicinering är satt till April.
Sen hoppas jag att vi får klartecken på att sluta med
alla tre medicinerna.
Airomir, Flutide och singulair.


 


(Bilderna är lånade från Google bilder)
Dessa tar lilltjejen varje dag.
Usch och fy för all den medicinen i denna lilla kropp.

Hoppas nu att gud (om han finns) lyssnar lite extra
på min bedjan om att våren skall komma fort.

Kram och godnatt♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?