Måndagsstrul

Idag har jag faktiskt funderat på att ta en lång
semester flera gånger om.
Ta tjänstledigt och göra något annat
för bara ett par veckor eller månader.
Kände bara att det inte alls var min dag idag.
Trött i huvudet.  Fast inte i kroppen.
Kändes bara som om det inte riktigt var min dag idag.
Men på något sätt fick jag ändå
gjort en relativt bra dag.
Och tro det eller ej....jag såg faktiskt fram emot måndag.
Och nu får jag helt enkelt se fram emot tisdag istället.




Förutom mitt förvirrande tillstånd så har det varit en väldigt bra dag.
Storm ute och kall luft.
Men idag bestämde jag mig för att ta min otränade kropp
pch promenera på rasten.
30 minuter i motvind måste väll mer eller mindre
räknas som 60 min?
Det var väldigt skönt, svettigt och en aning avkopplande.
Lurarna i öronen och 30 minuter med mig
och Mix megapol.
Hoppas jag kan göra detta till en liten del av min arbetsdag.
En promenad på ca 30 min varje dag är
ju bättre än absolut inget alls.



På bussen hem idag surfade jag runt på Youtube lite.
Fastnade för Chris Medinas låt What are word.
Lyssnade på texten ordentligt och insåg vilken fantastisk text det är.
Jag känner kärlek. Och det han gjort med och för sin sambo är
helt otroligt.

Chris hade friat för sin flickvän Juliana i oktober 2009. Några dagar senare råkade hon ut för en bilolycka och hamnade i koma. När man meddelade att hennes liv inte skulle gå att rädda fortsatte Chris att hoppas och vaka vid hennes sida. Efter en och en halv månad vaknade Juliana, dock med en hjärnskada som förändrade hennes och hennes familjs liv. Men Chris och Juliana gifte sig ändå. Chris utgav senare låten "What Are Words" vars andemening är: "... vad är ord om man inte menar dem när man säger dem? Vad vore jag för en kille om jag skulle lämna dig nu när du behöver mig som mest...?"

Jag vet att många tycker jag är fjantig som gillar denna
typen av musik och tanken bakom det.
Men det får de göra om de vill......FÖR JAG TYCKER DEN ÄR JÄTTE FIN-
Och här får ni lyssna och njuta som jag......



Godnatt mina fina vänner där ute.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?