Detta vrak flyter upp i våren

Jag är verkligen helt slut.
Och det måste nog andra se med....
För det första jag möttes av när jag kom
till jobbet i morse 7.45 var min kollega som utbrast
- Men herregud så du ser ut idag.
Jag som ändå kände mig en aning bättre.
Visst lite trött och stel i nacken men annars
rätt så fräsch.
Snabbt som attans kom jag ner på jorden igen och insåg
att jag mer eller mindre måste se ut som ett vrak.
jag vet att hon inte menade något illa
och inte blev jag sur heller.
Det var mer ett faktum att jag
såg enormt sliten ut.

Hur trött jag än är så var det dock
bara att bita ihop och kämpa sig igenom dagen.
Det var en lång dag med apt. Vilket gjorde att jag inte fick släppa tankarna på
annat förens klockan blivit sju.





Idag har verkligen våren landat i Göteborg.
Strålande sol och säkert 13 grader varmt.
av med mössor och vinterjackor.
Fram med tunnare jackor.'
Nu är problemet att vi flyttat.
Jag har med andra ord inte en aning om var vårkläderna ligger.
Så detta får bli mitt mission i morgon.
LETA VÅRKLÄDER.
Alla vet att mars lika gärna lan
ge iskall kyla i morgon men nu
lever vi på hoppet.....våren är här.

Något annat som är riktogt skönt.
Imorse gick jag till bussen 6.40.
Och gissa vad.....
det var ljust ute.
Några få solstrålar fanns uppe på himlen
och man kunde höra fågelkvitter.

Så mycket enklare att gå upp
när det inte är mörka natten ute.




Imorgon ringer klockan 04.50
så nu är det dags att säga godnatt från mig.

KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?