Sektaklet

Ikväll gäller det.
Vem vinner platsen till finalen i
Eurovision song kontest.

Är det Björn Ranelid som skall predika fram vinsten och skämma ut
Sverige i Azerbajzan?
Eller blir det Loreen som redan är tippad som en vinnare.




Jag tröttnar ganska fort på detta "spektakel" eftersom de
promt måste göra så många deltävlingar.
När vi var små var det en tävling. Visserligen höll den på länge
men det var bara en och sedan var det avgjort vem som skall
företräda sverige i finalen.
Nu skall det först vara ett par deltävlingar.
Efter det en andra chans och till sist FINALEN.
Och allt detta tror jag beror på att
de skall gama in massa pengar av folket.

denna omgången har jag inte sett något av
avsnitten som visats.
Men när alla pratade om Björn Ranelids låt
så var jag tvungen att gå in på Youtube för
att höra skämtet som de vill skicka till
ett annat land.
Som Sveriges bidrag.
Jag håller alla tummar jag kan för att denna INTE skall vinna.
Skulle vara fruktansvärt pinsamt om han vann.

Efter andra chansen så släpptes alla låtarna
på spotify. Så jag har lyssnat på de allihopa.
Och kom nog fram till att min favorit är Ulrik Munther.

Jag kommer däremot hålla alla tummar och tår jag kan
för att INTE Björn Ranelid skall gå vidare.

Och för alla er som missat så har Morgongänget och Mix megapol
gjort en liten parodi av denna.....
LYSSNA OCH NJUT......
SPEKTAKLET

  Emelie

Fin blogg! :)

Jag hoppas på Loreen! :D

 2012-03-10     16:10:49    URL: http://ead.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?