Egentid

Igår hade Tinus och jag lite tid för oss själva.
Det blev ett restauranbesök som sedan följdes av
ett bio besök.
Eftersom vi båda oftast kommer på
saker allt för sent så hade vi ju inte bokat bord.
Men på Jensens Böfhus fanns det
plats för två hungriga småbarnsföräldrar
samtidigt som plånboken gillade det också.
Vi valde var sin trerätters meny och
en halv karaff vin.
Jätte gott och jätte mätta blev vi.
Även deras service är väldigt bra.
Vår kypare råkade spilla ut ett glas avtten
på bordet. Varken jag eller Tinus blev blöta.
Men hon skämdes jättemycket.
Det slutade med att hon gav oss lite rabatt på vår nota.
Vänligt tycker jag.

Efter all mat rullade vi vidare mot
Bergakungen för vårt biobesök.
Det kändes lite som om vi var de sista som
ser denna på bio.
Salongen var långt ifrån fullbokad.
HAMILTON- i nationens intresse



På en skala där 5 är högsta betyg så får den kanske 3,5.
Jag föredrar de gamla hamiltonfilmerna.
Men det var himla kul att se Mikael Persbrant
i en annan roll.
Men jag tycker nog att han gör sig bäst som
Gunvald Larsson.

Får se när nästa biobesök blir av.......

KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?