Är våren här för att stanna?

20120314_083232 (MMS)

Är våren här för att stanna? Eller gör den bara ett hastigt besök innan den låter kylan ta över för ett tag igen?? Hur son helst tänker jag suga i mig all värme och alla solstrålar jag kan innan den försvinner. Eftersom det är ljust när klockan ringer, är det enklare på alla sätt och vis att komma upp på morgonen. Även Embla som är den morgontröttaste jag känner kommer upp relativt fort. Detta gillar vi....... Nova har varit sjuk jätte mycket och detta är väll något som gör att vi ännu mer längtar efter värmen. Nu sitter jag på vagnen från Angered Centrum. En ganska fasinerande tur. Angered är ett mångkulturellt samhälle. Jämte mig sitter en man. Från ett asiatiskt land. När jag sitter där i lugn och ro...lurarana i öronen och bloggar,ställer han sig upp och skriker: Lägg av din jävla svartskalle. (med lite asiatisk brytning) Mitt hjärta satte sig i halsgropen. Innan jag och säkert många mer fattade vad som hände. Då visar det sig att mitt i gången har en annan man från ett helt annat land tagit fram koranen och börjat predrika. Lite märkligt får jag nog säga men inte behöver man reagera så att grannen får en hjärtattack. Men i vilket fall....nu om någon gång är jag vaken. Och en lång men bra dag väntar. Kram <3

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?