Morgon stund har guld i mun

Den stora gåtan i mitt liv just nu är hur man
vänder tillbaka på dygnet.
Hur får man liv i tre sjusovare.
Får i säng de på kvällarna och upp de på morognen.
Det går inte.
Barnen sover lätt till mellan halv tio till halv elva på morgonen (dagen)
och kommer inte i säng före klockan tio på kvällen.
Jätte skönt med sovmorgon men samtidigt så måste vi få
ordning på rutinerna igen.
Måste komma i säng på kvällarna och upp på morgonen.
För om mindre än en vecka är det dags för skola/förskola igen.
Då finns inte sovmorgon på schemat lägre.



Inom loppet av en månad så skall det komma
tre små nya tillskott till vår familj (släckten såklart inte jag)
Barnen skall få tre nya kusiner.
 Den första som kom var min bror och hans sambo som precis innan jul
fick den bästa julklapp de kunde få.
En liten kille som fick namnet Simon.
Jag blev en stolt faster.
Idag kom nummer två.
Emil och Emblas faster fick en liten tjej som fått namnet Zanna.
De stora barnens kusin och Novas bonuskusin. Eftersom de kallar henne för kusin med.
Nu väntar vi med spänning på nr tre.
Tinus syster skall ha när som helst.
Jag verkligen längtar efter denna lilla krabat också.
Då blir jag en moster (ingift).



Dags att krypa upp i soffan med den nya boken jag läser.

Tusenskönor av Krisitina Ohlsson.
Jag har precis börjat så ännu kan jag inte berätta vad jag tycker.
Men boken innan Askungar var verkligen jätte bra.
Kan varmt rekomendera.





  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?