Växtvärk

Hur visar sig växtvärk?
Detta är ju något som jag inte minns själv.
Men Embla har ruskigt ont i sitt ben och så fort hon
tar ett steg så börjar hon nästan gråta.
Det gör så fruktansvärt ont.
Hon har fått alvedon för att se om värken går ner.
Embla klagar väldigt sällan på att hon har ont.
Så när hon väl gör det så får man ta det på allvar.
men nu är ju frågan.
Är det växtvärk eller något annat?



Som ni kanske har märkt så har jag inte skrivit in
något om min vikt på några veckor.
det är bara för att jag inte är lika stenhård längre.
Jag är ganska nöjd med min vikt idag och
kanske bara kommer gå ner något enstaka till.
Det jag nu skall kämpa med behålla vikten.
Det går faktiskt ganska bra.
Jag väger mig inte varje måndag utan nu
kan det gå längre mellan gångerna.
Och än så länge står jag stilla.




Om bara några få dagar kommer
min bästa vän Emma hem till Göteborg igen.
Och jag längtar verkligen hur mycket som helst.
Jag har inte träffat henne sedan i julas och det är allt för länge.
Men nu kommer hon hem och stannar över sommaren.
det skall bli så skönt att kunna
ventilera allt med henne och inte
via sms som vi gör nu för tiden.
Det funkar ju det med men inte lika trevligt
som öga mot öga.
Det känns som om hon är på andra sidan jordklotet, fast
i själva verket ligger ju faktiskt inte Umeå så långt bort.
Men alldeles för långt bort för att träffas varje dag.
Så nu har min nedräkning börjat.



Nu är det lunchtime för oss......
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?