Diagnosen

Nyss hemkommen från en riktigt lång promenad.
Jag och min kompis Henke behövde röra lite på
dököttet och det fick vi verkligen.
I 2 timmar var vi ute och promenerade.
Nu är benen helt slut men det
var verkligen en skön promenad.
Och allt vad sötsug heter försvann.



I morse hade vi tid på Backa barnmedicin
med lilla nova.
Uppföljning av alla sjukdomar som vi haft.
Igår fick jag veta att läkaren på
östra inte hade skickat remissen.
Men som tur var så hade läkaren fått den idag.
Novas läkare heter Paul och var väldigt trevlig.
Enkel att förstå och tog Nova väldigt bra.

DIAGNOSEN: Barnastma

De vet ännu inte vilken typ det är. (Man kan visst ha olika typer)
Förhoppningsvis är det förkylningsastma. Men det återstår
att se. Han ville även att vi skulle fortsätta med medicinerna
en vecka till för att helt vara säker på att infektionen
försvunnit från luftrören och lungorna.

Jag är tacksam för ett svar och även för att
vi fick en läkare som både jag, Tinus (han var med hos läkaren)
och Nova verkar gilla.
Nu är vi inslussade i ett fack och de släpper oss inte.



I morgon, efter ungefär 5 veckor skall
Nova och jag äntligen till öppna förskolan.
Det skall bli så otroligt kul.
Jag har verkligen längtat.
Nu där emot ropar kudden efter sällskap.
Sov gott mina vänner.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?