Straffas

JAG ÄR URKASS PÅ ATT
HITTA TILLBAKA TILL MIN BLOGGVÄRLD.
Jag vet inte vart jag skall hitta orken och insperationen.
Jag älskar att skriva men hittar
inte den sköna och längtande känslan.
OCH VAD SKALL JAG SKRIVA OM?
Men nu har jag bestämt mig......
....bloggtorkan har funnits här alldeles för länge.

En sak som slog mig häromdagen 
när jag tittade på nyheterna
var att man aldrig kan gå säker.
Nu menar jag inte ute på gatorna (för det
vet vi ju alla att man inte är där heller)
Utan det jag menar är att man kan
bli straffad för något som någon anna gjort.
Som man kanske helt enkelt inte ens visste om.
Och inte var delaktig i.

Ta bara en sådan sak som det nygifta
paret prins William och hans Kate.
Bara för att Kates syster Pippa Middleton
hamnat i lättklädda bilder på nätet
så skall detta vara något som rör stackars Kate.
Skall hon få försvara det hennes syster gjort?
Jag undrar mer vem som bryr sig om
att Pippa Middleton är Kates syster.
Hon är väll bara en människa som alla andra.
En tjej som råkat göra ett och annat snedsteg.
Men hon kan ju inte hjälpa att systern tänkte
gifta sig med prinsen av storbritanien
och inte heller kan väll stackars Kate
hjälpa att systern gjort det som är gjort.




Och det nyaste nu är då att Drottning Silvias far
Walther Sommerlath hade
en del med nazisterna i Tyskland att göra
har helt plötsligt blivit något som skall
upp i media. Efter ganska så många år.
Walther som gick bort år 1990 gör nog inte så många
illa just nu.
Och inte heller kan stackars Silvia rå för att hennes
pappa valde att lägga sitt liv åt de nazistiska partierna.
SKALL HON STRAFFAS FÖR NÅGOT
SOM HENNES PAPPA GJORT.
FÖR FLERA ÅR SEDAN?
Är det något som behöver tas upp nu......
21 år efter hans död?
Även om Silvia hade varit gammal nog att diskutera
detta med pappan medan han levde så
är det väll aldrig något som man ber ett barn
....att ta avstånd från sina föräldrar?
Man kanske inte behöver tycka likadant.
Och absolut avsky det de håller på med.
Men en pappa är ändå en pappa.

Det jag inser i detta är att man alltid kan komma och
straffas för något som någon annan gjort.
Bara för att media eller någon anna tycker det är fel.

Är det rätt????



Nu hoppas jag på att orka komma tillbaka i morgon igen.
KRAM PÅ ER!

  Stella

Jag råkade snubbla in på din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :)

 2011-07-13     00:36:28    URL: http://djurförsäkring.net
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?