Gröt frukost

Men vad är detta?????
Regn, blåst och verkligen skitkallt.
När jag gick upp i morse så
kollade jag facebook på iphonen.
Flera av mina vänner skrev att det var
"Gött väder"
Nu undrar jag då.....I VILKEN DEL AV GÖTEBORG?
För i Kärra var det ju allt annat än fint väder.
Näst intill lite höst varning.
Det är ju slutet av maj....låt sol och värme komma tillbaka.



Och som varje onsdag (om vi inte är sjuka)
så var det grötfrukost på öppna förskolan.
Mannagrynsgröt, ägg, bröd, pålägg, kaffe/te och juice
för bara 10kr.
Det är ju SJUKT BILLIGT!
För mig är det veckans höjdpunkt.
Jag älskar att sitta där och äta min
frukost med alla mina nyfunna vänner och deras barn.
I lugn och ro sitter vi där och pratar, äter och har en trevlig stund.
Jag verkligen älskar det.
Som ett plus idag var det en tjej där och sålde BLINGOkläder.
Jättefina kläder fast med ganska höga priser.
Embla blev jätte förtjust i en kjol (inte rosa för en gångs skull)
så den beställde jag.
Annars får beställningarna vänta tills jag börjar jobba igen.




Nova sover sin middagslur ute på ballkongen.
barnen ser på film (det får man ju när det regnar ute)
Då skall jag passa på att förbereda maten.
Sen skall jag be en lång bön till vädergudarna att
sommaren kommer tillbaka.
Simma lugnt.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?