Bakdag

Embla 6 år gammal ÄLSKAR att baka och laga mat.
Matlagningen är inget hon fått av sin mamma men
bakningen är ett intresse vi delar ihop.
Jag tycker det är jätte kul att baka
bröd, kakor, bullar....ja allt som man kan tänka sig.
I går passade vi på att baka Emblas favoriter
chokladbollar



Så onyttigt men ack så gott.
Så nu finns det en STOR skål i kylskåpet som
barnen får äta av (några varje dag)

Men idag kände jag att vi får baka något nyttigare.
Och jag har fått ett recept av
Åsa (en jätte mysig nyfunnen vän)
på pizzabullar.
Embla ville ju mer än gärna vara med och baka
medan Emil sa att han är gärna med och äter upp de sedan.
De blev lika goda som jag misstänkte.
Perfekta till mellanmål eller på picknicken.



Nu får vi se vad som bakas nästa gång.
Det blir ju kalas för Tinus till helgen.
Så då kanske Embla och jag får baka vidare.

Nu skall jag dricka mitt kaffe och se på Efterlyst.
sov gott mina vänner.
KRAM

  Anonym

Hej bruden...du har en award att plocka upp i min blogg =)

 2011-05-30     19:13:12    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?