Big Brother


Igår tittade jag och Tinus på Big Brother.
Vi följer det inte frenetiskt men
det händer då och då att vi slår
på kanal 11 för att se djuren i buren.
Jag kan inte fatta hur man avsiktigt kan
med att göra bort sig så som de gör där.
Troligen blir man ett med kameran efter ett tag.
Men någonstans måste man väll veta sina gränser.

Varför utsätter man sig för det.
Att göra bort sig totalt?
Är det för att man är en mediahora eller
för att man absolut vill vinna  pengarna?

Hur kommer det sig att man efetr att ha sett en
person i ett par timmar så
väljer man att hoppa i säng med honom/henne.
Och när han sen lämnat rummet,
så väljer man att göa samma sak med nästa.

Den stackars tjejen (visserligen eget val) har ju redan skaffat stämpeln
innan hon fått bevisa vem hon egentligen är.
Eller är det kanske sådan hon är.

Börjar man bli gammal när man funderar på
vad personernas nära och kära känner?
Jag hade inte velat se någon i min
närhet, varken mina föräldrar, barn eller syskon
göra bort sig så.

Det värsta är väll att Big Brother själva ser till
att detta sker.
Skickar in en mänd alkohol. Alldeles förmycket.
Sen fixar de haremrum.
Där killarna skall få önska tre önskningar
av tre villiga damer.

Visst blir allt detta TV.
Och JA jag tittar.
Men jag känner mest för dessa männsikor som sedan
skall ut och möta omvärden.
Ut i vanliga livet.
En del skall söka jobb.

Nu skall jag inte gnälla mer.
Ville bara skriva av mig.
Fortsätt gärna och titta på Big Brother.
För det skall jag med göra.
När jag känner för det



KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?