Argbiggan bloggar

Just idag kände jag mig för en liten
stund väldig gnällig.
Arg,sur och irriterad.
Med all rätt egentligen.

SÅ NI SOM INTE TYCKER ATT JAG SKALL GNÄLLA
ELLER INTE ORKAR HÖRA PÅ MITT GNÄLL.
SNÄLLA SLUTA LÄS!

Jag är så trött på allt vad sjukdomar heter.
Jag är trött på att serva hit och serva dit.
Jag är trött på att inte få komma ut i det fina
vårvädret. (för det är fantastiskt ute)
När man tror att det börjar ge sig så kommer nästa smäll.

Jag har mer eller mindre kännt avundsjuka
mot Tinus som får fly sjukstugan
här för några timmar.

Ja, jag har valt att vara hemma.
Och jag älskar det.
Men just de här dagarna så
har det känts som jag är fast.
Kommer ingen vart.

Jag vill gå ut med barnen.
Tillbringa oändligt många timmar på lekplatsen.
Se de cykla, leka, gräva och gunga.

Vintern i år har varit hopplös.
Vi hinner inte mer än bli
friska innan nästa slag kommer.
Som ett slag i ansiktet.
med en ny sjukdom.

I morgon har jag varit inne exakt en vecka.
Då började Novas magsjuka.
Sen kom Embla strax efter med sin feber och öroninflamation.
Och nu avlöser Emil det hela med hög feber.

Jag trodde faktiskt att det skulle ge med sig.
Emil kan ha febertoppar som ger med sig över en natt.
Men nu ligger han på 39.0 igen.
Den vill inte riktigt ge med sig.
Och Emblas feber har sjunkt. Men i morse kräktes hon.
Då var bägaren överfylld.
NEEEEEEEEJJJ!!!!!

Men det blev inget mer med det.
Hon har ingen feber och inte kräkts mer.
Så förhoppningsvis är
hon frisk.
Då är det bara Emil kvar.
Måste detta ge med sig nu.

Ikväll kommer mina föräldrar och min mormor
på fika.
Våfflor. Eftersom det är våffeldagen i morgon.
Skall bli så himla skönt att träffa folk.
Åhh jag riktigt längtar.



Njut av solen nu.......
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?