Superhelg

Här är jag igen. 4 dagar efter förra inlägget.
Som ni förstår så hittar jag inte riktigt
orken för att blogga.
Men jag kämpar på och skriver när jag hinner och har lust.
Nova sov jätte dåligt i natt och därför är
ju varken hon eller jag på bästa humör idag.
Men nu sover hon middag och jag har precis fått
i mig lite lunch. Tänkte passa på att blogga
lite när tiden finns.

Vi lämnar precis en långhelg bakom oss.
En händelserik sådan.
Tinus har faktiskt varit ledig alla dagar utan igår
så vi har haft en massa tid tillsammans.

I torsdags tog vi med
oss vårt pick och pack för
lite kvalitetstid tillsammans med barnen och några
goda vänner i slottsskogen.
Det var inte strålande sol men absolut behagligt.
Tyvärr bygger de om lekplatsen så barnens
längtan efetr att få leka på "Plikta"
slocknade ganska fort.
Men det blev en skön tur i alla fall.




Tidigt på fredagsmorgon lämnade vi av
tre trötta men glada barn hos mormor och morfar.
Tinus och jag skulle fortsätta vår resa mot
huvudstaden för en kul helg tilsammans med hans systrar och deras respektive.
Äldsta lillasystern hade ordnat med 30 års fest och det
ville vi inte missa för allt i världen.
Det blev lika kul som jag trodde.
Lördagen hade vi inget planerat alls. Utan
strosade runt i ett somrigt Stockholm.
På kvällen blev det restaurangbesök som avslutning innan
det var dags att resa hem till våra tre troll
på söndag förmiddag.
Även om det är skönt att vara på tu man hand
ibland så måste jag erkänna att jag saknade de väldigt.
Och när Emil ringde och ville att vi skulle komma hem
så kändes det lite extra mycket längtan i magen på mig.




Hemvägen gick inte med flyg utan med bil.
Vi samåkte med Tinus yngre syster och hennes sambo.
Kördes direkt hem till mamma och pappa
där tre underbara barn väntade.
Och direkt till kalaset för min pappa.

Igår var det Sveriges nationaldag.
Tinus jobbade ett par timmar så
jag och barnen var hemma själva.
Ute var det en hetta som inte gick att beskriva
men det fixade vi med glass och vattenkrig.
Senare tog jag mig in till stan för en eftermiddag
själv med Emma.
Kall öl på uteserveringen fick avslute denna långhelg.




Det finns ett ordspråk som heter "alla goda ting är tre" 
Och jag har har fått fyra (blev en extra)
goda nyheter på bara några få veckor.
Tänker inte berätta om de ännu.....
Men jag blev verkligen jätte glad för alla tre.
(Och NEJ... vi skall INTE ha en till bebis.
Så där kan ni sluta era spekulationer)

Nu skall här fixat lite innan det är dags atthämta de stora barnen.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?