En viktig tanke.

Idag för första gången på riktigt länge
fick jag en tankeställare.
En riktig tankeställare och gåshud.
Jag insåg att livet är för kort för slösas bort
på onödiga fajter och bråk.
Man vet aldig hur morgondagen ser ut
och därför skall man ALDRIG ta någon eller något för givet.

Detta jag nu skall berätta berörde mig så mycket
så mina tårara bara började rinna när jag
fick höra vad som hänt.
Jag har fått tillåtelse av personen i fråga att skriva om det
men också lovat henne att inte nämna namn.
Jag kommer inte heller i detalj gå in på vad som hänt.
Personen som jag pratar om
är en väldigt nära bekant och en person
som jag tycker väldigt mycket om.

Förra fredagen hade hon och hennes man vaknat tidigt.
Det var sista dagen innan semestern.
Hon såg fram emot en lång och skön semester.
Men just denna morgonen fick hon ett samtal.
Som förändrade precis allt.
Det var hennes mamma som ringde och det
som hörs i telefonen var:
PAPPA ÄR DÖD.

Kvällen innan hade hennes pappa fått känningar
av feber och huvudvärk.
Han gick till sängs för att få lite sömn....
men tyvärr så vaknade han aldrig mera upp.
Obduktionen visade på en kraftig hjärtinfarkt som hade slagit ut allt.
Han led aldrig utan dog den sk "perfekta" döden.
I sömnen.

Tanken på allt detta får mig helt plötsligt börja
tänka på allt som kan hända.
Att man aldrig vet hur morgondagen ser ut.
När man går och lägger sig så vet man inte om man
någonsin får se sina nära och kära mer.
Innan man rusar iväg till sittjobb/skola så skall man
aldrig någonsin ta förgivet att man kommer få återse de man har i sitt liv.
För man vet aldrig vad som kommer hända.

Man kan inte heller gå och oroa sig för vad som kommer hända.
Eller gå och spekulera.
För det gör oss inte klokare.
Det jag menar är att man aldrig skall ta något för givet.
Och kanske tänka efter en gång extra innan man
säger det där som man kommer ångra dagen efter.
Man kanske kan tänka efter en extra gång innan man blir arg för små saker.
Man kanske kan fundera lite extra på om det var ett viktigt bråk man hade.
Kan det finnas ett sätt att sluta fred innan man
kryper till sängs?

Jag tycker at man SKALL ta tillvara på det man har.
Kanske visa en gång extra för dem man bryr sig om att man verkligen gör det.
Säga förlåt när man gjort någon illa.
Förklara hur mycket man äslkar dem man har kär.
Och ibland försöka leva i nuet och ta vara på dagen och det man har.
En tanke som så ofta kan komma försent.

Jag vill att du skall veta min fina vän att jag tänker på
er och att om det behövs så finns jag som en stöttepelare.
Vill du gråta eller bara få ur dig allt så finns
här en ledig axel till dig. Skickar en stor kram till dig och din familj

♥KRAM♥


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?