Höstterminen ett faktum

Hösten har börjat trots den sköna
värmen som hänger sig kvar.
Barnen har startat sina liv i skolan.
Höstterminen är ett faktum.
Embla som är helt ny i skolvärlden
har längtat efter dagen då hon själv får vara skoltjej.
Det tog inte heller lång tid innan hon njöt av att
vara "stor".
Emil som haft sitt långa sommarlov insåg snabbt att han längtat
efter alla sina kompisar.
Och jag är ganska säker på att rutinen är
något som vi alla sett fram emot.
Komma upp på morgonen och samtidigt känna oss
trötta och utarbetade på kvällen.
Somnar av utmattning.
Kanske även kommer igång med bloggandet igen.

De dagarna som jag inte jobbar (jobbar måndagar
och fredagar) njuter jag och Nova av att
öppna förskolan äntligen öppnat igen
och förmiddagarna är bara våra, för att sedan
tillbringa den med Emil och Embla.





Under sommaren har jag inte kämpat lika hårt med
vikten som jag gjorde innan.
Men innerst inne så tänker man nog i det undermedvetna
på vad och hur man äter.
För jag hade faktiskt inte gått upp efter semestern.
Däremot hade jag inte heller gått ner
utan stod kvar på samma vikt.
Måste erkänna att jag är väldigt nöjd med det resultatet.
Det var ju det målet jag ville nå.
Att kunna unna mig och veta när det är dags att sätta stopp.
Innan det gått för långt.

Nu skall jag passa på att äta lite lunch innan det är dags att hämta Embla.
Emil som är en "tredjekladddare" nu går ju till och från skolan själv.
Stor kille.......
Njut av värmen....man vet ju inte när den tar semester.

KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?