Mirakelmedicinen ventoline

Äntligen har jag tre barn på plats.
Detta kan tolkas hur ni vill.
Antingen tolkar ni det att alla tre ligger i sina sängar
eller att alla tre är hemma.
För mig betyder det självklart att alla tre är hemma.

Nu känns det även vår i luften.
Så himla fint väder vi haft idag.
I morse tog Nova och jag en riktigt
lång promenad tillsammans med
Sandra, Vendela och deras söta små killar.
Blå spåret i Kärra.
Kan enklast förklaras som Backe upp
och backe ner.....men mest upp.
En himla skön och svettig promenad.



Nova som inte riktigt verkar bli fri
från sin hemska hosta och förkylning.
Halv fyra fick jag tid på vårdcentralen.
Detta var samma läkare som Emil och Embla hade
när de fick halsfluss.
Han är väldigt trevlig och har riktigt bra hand
med barn, så det blev mer eller mindre smärtfritt
för lilla Nova.
Domen var ett rött öra och en enorm förkylning.
Medicinen blev en ny hostmedicin. Ventolin.
Detta skall vidga luftrören och göra det enklare
att hosta upp slemet.
NU HOPPAS JAG PÅ ETT MIRAKEL!!!
FÖR ALLAS SKULL.



Den här tiden som kallas VÅR
så njuter Emil till max.
Han älskar att vara ute.
Han kommer hem, gör sina läxor, går ut,
kommer hem och äter middag, går ut, kommer hem och äter
kvällsmat, somnar för natten.
Så ser nästan alla hans dagar ut.
Och han njuter verkligen av det.
Det är fotboll, cykel, skateboard,
sparkcykel, lekplatsen eller sparkcykel.

Och han NJUTER. Hela han NJUTER.

Nu sover i alla fall tre barn.
Nu får vi seom Ventoline är en mirakelmedicin
eller om det lika gärna kunde kvitta.
Sov gott mina vänner!

  sabina

Hoppas att natten var bra för henne och er! Själv så har jag varit vaken med hunden halva natten, något fel på hans mage. Men det brukar gå över ganska snabbt. :)

 2011-04-06     10:13:29    URL: http://sabinahill.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?