Då var det dags igen!

Jag fick visst lite mer tid till
blogg än vad jag trodde.
Vi fick plötslgt ställa in alla våra planer
för vår tur har visst vänt igen.
För ett litet tag så trodde jag att vi var
på väg bort från allt vad sjukdomar heter.
Veckan som varit har vi alla varit relativt friska.
Lite förkylda och hostiga.
(Embla hade en dag som vi trodde hon skulle bli sjuk)
Men annars har vi mått väldigt bra.

Vår påskhelg började bra med besök av Tinus syster
och middag med min bror.....
Kändes som helgen faktiskt skulle bli perfekt.
Men i natt började Nova hosta mer igen.
Bröstet fylldes av slem.
Vi tog valet att åka till akuten i morse.
Ännu en gång till stampen akuten.
SÅ NÖJDA och besöket tog bara 20 minuter
från det vi kom dit tills vi lämnade.
HELT OTROLIGT!!!!!

Läkaren hör att hon har slem i luftrören, men det skall
inte vara farligt för henne.
Och tyvärr kan det sitta kvar länge.
Vi skall avvakta ett tag till och ger det inte med sig
så skall vi åka upp igen.
Hon är pigg och äter bra.

Vi beslutade oss för att åka ut till
 Tinus föräldrar på påsklunch.
Men det var inte riktigt samma Nova som vi fick med oss.
Trött och lite hängig.
DET VAR JU BARA EN TIDSFRÅGA.....
Hon blev varm så vi tog en temp. 38,1.
JAHA....det var detta då.

Kvällen skulle vi tillbringa med massa vänner.
Grilla och ha en trevlig påskafton.
Den fick avbokas.
Och tur var väll det. När vi väl kom hem
så hade febern stigit till 39,2.
Ingen pigg Nova inte.




Det fick bli lite påskmiddag för mig och Tinus
själva istället.
Men det blev jätte mysigt.
Vi fick massa mat från Tinus föräldrar som
vi mumsade i oss här hemma.
Vi hyrde en fil (Dumma mig)
till efterrätt lyxade även till det med lite After Eight pannacotta.
Något vi var värda båda två.
Så en oplanerad påskafton blev faktiskt väldigt bra.

  
Måste bara skriva att jag har den BÄSTA mannen i världen.
HAN ÄR EN KLIPPA!!
När vi haft alla våra jobbiga nätter så
har han alltid hjälpt till.
Aldrig varit något gnäll om att han faktiskt
skall upp och jobba eller måste sova.
Han har sett till att ta hälften av natten så att jag med får sova.
Han menar på att det är ett heltidsjobb att vara hemma.
Och det är det ju.
Han jobbar jätte långa dagar på sitt jobb och
det gör jag hemma med.
Det känns så hemskt skönt att veta
att han alltid hjälper till.
Det är trots allt bådas barn.
Men jag vet att långt ifrån alla har det så här.
Fast vi anser båda två att
man hjälps åt i en familj.
Delad glädje är dubbel glädje.

Jag älskar dig Tinus♥



Nu blir det lite körslaget och bubbel (Vatten såklart
utifall vi får åka in med Nova)
Ta hand om varandra.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?