Tiden bara rusar fram.

VEM VAR DET EGENTLIGEN SOM GÖMDE LÖRDAGEN OCH SÖNDAGEN FÖR MIG?

Helgen går så otroligt snabbt.
Tror visserligen att jag skriver detta varje måndag.
Men saken är ju den att jag
är lika förundrad varje gång helgen är över.

VART TOG DEN VÄGEN?

I vilket fall så har den lilla helg som funnits varit väldigt bra.
Efter besök av Lina, 30 årskalas och promenader
så avrundade vi den igår med lite söndags mys.
Film och Mousserande vin.
Vinet var fruktansvärt äkligt men filmen däremot var bra.
En riktigt bra helg med andra ord.



På fredag blir Nova hela 2 månader gammal.
Om jag tänker tillbaka på hennes utveckling under de här två månaderna
så inser jag hur mycket hon utvecklats och förändrats.
Från detta lilla nyfödda och hjälplösa barn har hon
nu vuxit till sig och blivit mer och mer människa.

Nacken är stabil. Hon ler när man pratar med henne. Hon
försöker kommunicera genom små ljud och läten.
Hon följer efter med blicken när hon ser att något rör sig.
Hon gråter inte frenetiskt varje kväll.
Sover nästan varje natt hela natten i egen säng.
Kan somna av sig själv i sängen.
Hon har börjat gråta med tårar.
Hon vänder sig om när hon hör mig prata.
Hon känner igen mamma och pappa.
Bästa sysselsättningen är att stå i någons knä.

Listan kan säkert göra ännu längre. Men dessa saker är de jag kommer på nu.
Man märker för varje dag, hur mycket mer hon är med.
Och blir mer och mer medveten.
Jag och Tinus är hennes trygghet och dem som känner henne bäst.
Min lilla tjej är fortfarande liten, men på god väg att bli stor.
Att följa hennes utveckling är riktigt spännande.


Nova nyfödd


Nova snart 2 månader.


Visst har det hänt en del??

Nu vaknar hon här så det är dags att plocka upp henne.
Njut av måndagen.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?