En famn att tröstas i!

Jag hade ingen som helst aning om
att en 2 månaders bebis kunde vara mammig.
Jag trodde faktiskt inte att de
hade kommit såpass långt i utvecklingen så de förstod
och kände de känslorna när mamma är "försvunnen".
Att de kan bli så ledsna när någon annan är mamma tar de.
Att mamma är "ALLT"i livet.

Men tydligen är vår lilla Nova sådan.
MAMMA ÄR LIVET.
Hon är verkligen en riktig mammegris.

På kvällarna är det nästan bara jag som kan ta henne
utan att hon gråter.
Ibland när någon annan pratar med henne börjar underläppen darra
och hon börjar gråta.
Läkaren idag hade ett rent he-vete för Nova ville
absolut inte prata eller bli undersökt av honom.

Jag var tvungen att fråga vår BVC sköterska om så
små barn verkligen kunde vara så medvetna.
Och JA det kunde de.
Hon sa att Nova troligen är en bestämd och mammig liten tjej.,
OJ SÅ RÄTT HON HAR.



Snart är det frdag igen. Och imorgon är sista kvällen
med Emil och Embla på en hel vecka.
Lite jobbigt faktiskt.
Så i morgon tänker vi ha lite mys.
Efter alla måsten såklart.
Sen väntar ännu en fullbokad kväll med
massa kul aktiviteter.
Och på lördag skall vi få se Annette och Tonys nya hus.
Det blir en mysig middag och övernattning.
LÄNGTAR!!
Nu är det dags att stänga ner datorn och
starta dumburken en stund.
Sov gott mina vänner.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?