Vattna blomman innan den dör!

Det är viktigt att vårda en relation.
Oavsett om det är med sin partner, familj eller vänner.
Min svärmor sa ett vist ord häromdagen
"om man inte vattnar en blomma så dör den"
Likaså är det med relationer.
Ger man de inte den näring de behöver så dör den.
När man får barn så ändras livet drastiskt.
Det går inte att göra alla de saker som
man gjorde innan.
Och ibland kan kärleken komma på snurr
och man glömmer av att "vattna den vackra blomma" man har.
Man får lära sig att ta till vara på de stunder man hittar.
De små stunderna i vardagen.
Alla stunderna man kan hitta.

På torsdag skall jag och Tinus ha en kväll/natt för oss själva.
Nova skall sova hos sin farmor och farfar.
det blir ingen utgång eller äta ute
utan helt enkelt en mysig middag hemma.
Först blir det öppna förskolan med Nova
sen tar vi en tur och lämnar henne hemma hos farmor och farfar.
Sen är eftermiddagen/kvällen/natten vår.

Många kan anse att Nova är för liten för att lämna bort.
Jag själv anser att vi litar på de som tar hand om henne.
Och Nova själv kommer inte må dåligt av att sova borta.
Hon kanske kommer bli ledsen, men absolut inte må dåligt.



Överallt nu är det reklam och insamlingar för "Rosa Bandet"
Bröstcancer behöver absolut bekämpas, fast jag anser att
det är viktigt att all cancer bekämpas.
Det finns insamlingar för Barncancer, bröstcancer och prostatacancer.
Men var finns all insamling mot bara CANCER?
En djävulsk sjukdom som tar människa efter människa.
Och då handlar det inte bara om bröstcancer eller prostatacanser.
Utan all jä-la cancer.




Nu skall jag och Nova njuta lite av kvällen medan Tinus spelar bandy.
Ha nu en fortsatt bra kväll.
CARPR DIEM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?