Halloween...till vilken nytta?

Halloween är den (nya) tradition som jag avskyr mest.
Varför varför måste vi bli som amerikanarna.
Varför måste Sverige härma detta land på precis allt?
Och varför en tradition som egentligen bara visar barn att
det är rätt att ringa på andra människor och
tigga om godis?
För ser man det i klarhet så är det ju precis det som
det hela handlar om
TIGGA!
Bus eller godis.
Ja får man inget godis av den som öppnar så gör man ett bus.
Hmmm....kan ju med en eftertanke även ses som ett hot.
Så med andra ord så lär man barn att både tigga och hota för att få det de vill.
Ni får gärna kalla mig trångsynt eller fjantig men detta är vad jag tycker och det står jag för.
Det är även ett sätt för affärerna att lura ännu mer pengar av folket.
För självklart vill barnen ha nya fina dräkter varje år.
Bara det senaste duger ju.
JAG VÅGAR STÅ FÖR DET.
HALLOWEEN ÄR ETT FJANTIGT PÅHITT.
Vad tycker ni?
Ge mig gärna er egen åsikt om det.



  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?