Rutin på livet är A och O

Jag har insett att jag är en rutinmänniska.
Jag behöver lite rutin i livet för att må bra.
Varje morgon ser likadan ut för mig.
Vi vaknar och håller om varandra en stund.
Är barnen hemma så hjälps vi åt att väcka de.
Annars så ligger vi i sängen lite längre och tittar på Rivstart.
Barnen skall iväg till skolan/förskolan så det är påklädning, frukost, borsta tänderna
och packa väskor som gäller.
Sen pussas hej då.
Efter det börjar "min" morgon.
Bäddar sängen, startar datorn, lagar frukost (flingor med mjölk och smörgås gäller nu), äter frukost framför rivstart, borstar tänderna och tvättar mig, kollar mail, facebook och bloggen.
Sen en promenad.
Nästan varje morgon ser likadan ut. Och saken är att jag gillar det.
Gillar att ha viss rutin på dagarna. Jag behöver det.
Sen blie varje dag annorlunda i vilket fall som helst...men just den rutin är nästan samma varje dag.



Igår hade jag en helt fantastisk kväll. Vi skulle ju gå ut och äta i
måndags men då var "den lille fete" (vårt stammis ställe) stängd.
Men igår var den öppen och vi passade på att gå dit.
Ganska sent flaggade vi ut att vi skulle dit och frågade vilka som
ville hänga med.
Det var inte många som kunde, men kompisen Christoffer ville absolut hänga på.
Onsdag mitt i veckan....jag trodde faktiskt att det skulle vara mer folk ute.
Men det var bara vi och kanske två par till som satt där. Fast det var väldigt mysigt.
Vi kunde prata i lugn och ro utan att behöva skrika till varandra.
Sen fanns det ju även massa tid att prata med Wille (ägaren) eftersom han inte behövde springa
häcken av sig för att serva andra.
En väldigt lyckad kväll, som jag hoppas blir av snart igen.

Ikväll skall jag tillbringa lite tid med goa Johanna. Som just nu har det svårt.
Jag vill inte berätta för mycket mer än att det är en kille inblandad i det hela.
Så hon behöver få prata av sig lite och kanske muntras upp lite.
Så kvällen lägger jag i hennes händer.
Och så hoppas jag att Tinus♥ orkar hämta mig ikväll.
Eftersom jag fortfarand einte fått tummen ut och skaffa körkort.
(men det kommer)

Nu skall jag lägga på ännu mer brev och ta en promenad i den sköna solen.
Ha en fantastisk dag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?