v 35+1

Ett besök hos barnmorskan i morse.
Redan klockan 9.oo skulle jag vara där.
Så Tinus var så snäll och körde mig.
Nu är besöken lite tätare.
Två veckor mellan de.
Idag är jag i v 35+1 (Gått in i vecka 36)
Ett snabbt besök. Jag har visat så bra på proverna
så jag behövde inte stickas i fingret för att kolla blodvärdet och socker.
Det hon gjorde var att lyssna på hjärtljuden.
De låg på 140 slag/ min.
Jag är mer och mer säker på att det är
en liten kille som bor i min mage.
Sen mätte hon sf måttet och jag följer kurvan väldigt bra.
Skönt att höra när alla (inklusive jag själv) tycker att jag ör enorm.
Hon kollade hur den lille låg och nu ligger den med huvudet neråt.
Inte riktigt fixerad ännu men inte heller fullt så sörlig.
Hon tror dock inte att den kommer vända sig heller. Utan stanna där.
Ligger inte barnet med huvudet ner i v 37 så måste de försöka vända det.
Och jag tror jag är glad om jag slipper det.
Sen tog hon bara ett blodtryck. Och det var som hon kallade det PERFEKT.
Jag mår med andra ord väldigt bra.
Och sammansdragningarna har ju avtagit radikalt.
Det som känns är bara de "övande sammandragningarn" som kommer ganska
tätt. Livmoderns sätt att träna inför förlossningen.
Men de gör inte ont.
Sen har jag lite som träningsvärk i ljumskarna. Men det
är också hur vanligt som helst.

jag börjar nu också se ett slut på det hela.
Denna veckan skall vagn, bilbarnstol och sängen hämtas.
Sen är det nog allt som är viktigt.

Packa BB väska var något jag gjorde med första barnet.
Andra och denna gången känns det inte så bråttom...
Jag vet ju att det tar tid.



Ha en fantastisk dag!

  Anna

Härligt att du mår bra!!!!

Nu är det verkligen nära =)!!

Packa bb-väskan ändå..det kanske går med raketfart denna gången ;)

Kram

 2010-05-31     13:29:01    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?