Är det dags???

Vågar man skrika ÄNTLIGEN???
Jag hoppas det.
Vaknade klockan 5 i morse och var fruktansvärt kissenödig.
Det tryckte och var jobbigt att kissa.
Fick liksom gunga fram och tillbaks för att få ut det.
Tankarna började med en gång.
Är det på gång nu??

Kröp till säng igen för att invänta fortsättningen.
Väntade, väntade och väntade......
Efter ca 20 min kom den en ganska kraftig värk.
JIPPIE tänkte jag. Men vågade inte väcka Tinus.
Det kunde ju fortfarande vara de trista förvärkarna som
jag haft till och från ett tag nu.
Fast med lite mer smärta bakom.

Ytterligare 20 minuter gick och det kom en ny värk.
Tänkte för mig själv: Om det kommer en ny värk så väcker jag honom.
La mig till rätta och drog honom närmare mig.
Kände att jag behövde närheten.

Efter 20 min kom nästa igen.
Jag väckte honom och förklarade läget.

Sen kom den ena värken efter den andra.
Med ungefär 15-20 minuters mellanrum.
Känner mig väldigt lugn så det blev en mysig frukost med
barnen och sen en skön dusch.
Värkarna kom med 10-15 min mellanrum.

Min bror och hans sambo skulleha barnen så vid 10 kom de för att hämta de.
det skulle bli en dag på stranden.
För idag är det 27 grader och sol.
De har det nog roligare vid vattnet än med mig här hemma.

Det jobbiga nu är att härda ut detta. För ibland
känns det som mom värkarna avtar och kommer mer sällan. För att
i nästa sekund bli fruktansvärt kraftiga.

HUR LÅNG TID SKALL DET HÄR TA?

Just nu vill jag bara komma in till mölndal och få min lustgastub.
Detta inlägg kan säkert ses som idiotiskt av många men för mig är dt mer ett
tidsfördriv mellan värkarna.
De gör ju ruskigt ont och än så är det ett tag innan vi får åka in.
Uppdaterar mer när jag orkar.
KRAM

  Madde Jöhnsson

Hej Mickan !

Tack för intressant läsning det var ju ett tag sen man gick igenom detta men blev allt påmind i din blogg.Lycka till!!Kram från Madde

 2010-07-10     20:27:56
  carina

Hoppas att lilla knytet kommit nu ;-) Hoppas att allt gick bra & att ni båda mår bra..



Längtar tills jag vet..Kramkram vänne <3

 2010-07-14     20:40:04    URL: http://cinahsspace.blogspot.comspot.com
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?