På egna ben....

Helt själv skall jag klara av detta lilla liv.
HJar gjort det två gånger innan men ändå
är det lika nytt varje gång.
Tinus var tvungen att gå in och jobba ett par dagar.
(Ibland händer ju saker som man inte kan rå på)
och helt plötsligt skall jag få vara själv.
Dagarna är jag inte ett dugg orolig för, men nätterna.
Hur skall jag klara att ta lilla "skrikfia" hela natten.
Jag tror nämligen att hon har en mild variant av kolik.
För hjälp vad hon gråter mellan varven.
Dagarna går hur bra som helst, men så fort skymningen kommer så blir hon orolig
och krampar med magen.

I natt var hon jätte ledsen. Och jag tycker inte att Tinus skall behöva
vara vaken med henne då han faktiskt har ett jobb att
sköta mellan 9-18. Då kan han behöva sova på natten.

Tinus själv säger ju att han VILL hjälpa till och att jag faktiskt har ett arbete
hemma att sköta. Han har ju jätte rätt, men det känns ändå
fel att låta honom vara vaken.

Jag vet ju att detta kommer gå hur bra som helst.
 Jag har gjort det innan och kommer klara det igen.

Idag skall vi tillbringa ett par timmar hos mamma och pappa.
De är hemma några dagar från semestern och
då självklart passar vi på att vara där.

Nova sover och jag passar på att städ.
Borde kanske vila...men måste röja undan med.
Får vila sen.
Ha en fantastisk dag.
KRAM♥

  Annette

Ja usch det gör ont i hela kroppen när de små liven är så ledsna och man inte riktigt vet hur man ska hjälpa... Men precis som du skriver så klarar man det ju fast det är jobbigt och kanske är det tur att man inte vet ännu vilka bekymmer nästa fas för med sig;-) Nu sover Isabella så borde väl oxå ta en liten tupplur, svårt när det är soligt och fint ute bara... Kram & kämpa på, och även om du vill vara hänsynsfull mot pappa Tinus när han jobbar så ta lite hjälp innan det blir för jobbigt iaf. Roligare för alla när mamma är glad <3

 2010-07-26     12:28:46
  Linnea

Hej och grattis till det fina tillskottet....själv kom lilla Oscar till världen den 10 juni. Mer än 6 veckor sedan, tiden går så fort!

Jag vet inte om du minns men jag bloggade tidigare under majbruden och ville bara skriva adressen till min nya blogg.

Kram

 2010-07-26     20:29:15    URL: http://minbebis.com/blogg/oscar/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?