En helt vanlig dag

Igår hade jag en tid hos barnmorskan. Då jag ett tag nu haft magsmärtor som varit lite jobbiga så vill de att jag skulle komma in.
Min ordinarie barnmorska Mariana (som är helt underbar) hade semester, så jag fick komma till en kvinna som heter Kerstin. En lika mysig sam hon. Jag fick berätta min historia och sen ville hon lyssna på barnet.
När jag väntade mina två ndra så var det ruton på att lyssna i v 12. Nu görs det absolut inte innan v 16 om man inte är extremt ororlig eller de misstänker något. De har nämligen kommit på att det kan skada barnets hjärna....hmmm....och det kommer de på nu.
Jag har precis gått in i vecka 16 så hon ville lyssna. Detta var alltså första gången jag fick höra det lilla livets järta slå. Vilken otrolig känsla det var. Så skönt att höra.
Barnet verkar må bra och hon tror att jag lider av stress.
Vila blev receptet till mig.

Efter så tog Emma med mig till ett cafe för lite lunch. Var skönt att prata av sig lite. Och jag passade även på att köpa ett par nya byxor. Eftersom magen växer behövs det ju nya kläder. Och av min goda vän Peter fick jag ett presentkort på polarn och pyret i julklapp. Det blev ett bidrag till ett par nya jeance.
TACK PETER!!!

Idag har jag bokat en tid till frissan. Har inte klippt mig sen bröllopet. Och det är ju 4 månader sedan.
Så jag tyckte det var dags för en ny tid.
Lite fin får man väll bli ibland.

Tinus kulle gått på hockey med jobbe tigentligen och jag skulle hem till en kompis i kväll. Men han ringde i morse och frågade om jag ville följa med. Det skulle bli han och jag som skulle gå.
Skall bli jätte mysigt. Och i morgon är vi lediga. Ligga och dra oss länge i sängen.


Nu vill jag bara passa på att skriva en liten sak. Jag har en kollega som är så otroligt snäll.
Helena....tack!!
Hon ringde idag bara för att kolla hur jag mår. Hon är så omtänksam och snäll.
Så glad att jag har sådana vänner som henne.
Tack igen Helena.

KRAM ALLA!!!!

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?