Halvtid

Har nu gått in i vecka 20. Halvtid som barnmorskan kallade det. Och det jag inser är ju att det är precis lika långt kvar tills bebisen är beräknad. Och med min tur så går jag säkerligen över en vecka eller två. Och jag tycker jag är stor nu....detta innebär att jag kommer bli ännu större ju.
Bebisen har full aktivitet inne i magen och nu har även Tinus fått känna på den. När man lägger sig ner på kvällen så känner man hur det rör sig inuti. Man ser magen guppa till ibland. Och det är en häftig känsla.
Idag var vi på vårt tredje ultraljud. Förra gången kunde hon inte mäta hjärtat ordentligt eftersom bebben valde att ligga på magen och inte alls ville visa den delen av sin kropp.
Men idag hade den roterat sig till rätta och hon kunde mäta.
Det häftiga i detta är ju att det var 10 dagar sedan vi var där förra gången. På de tio dagarna gade bebben växt jättemycket. Allt syntes tydligare. Konturerna var tydligare och rörelserna kraftigare.
Där ser man vad mycket det händer på en vecka inne i magen.
Vi vill inte veta vilket kön det är så det fick vi säga till henne.

Just nu är jag hungrig och kissenödig hela tiden.
Äter och sen går det en liten stund så är jag hungrig igen.
Kissar och bara 5 min senare är det dags igen. Godisdugen är jag med. Väldigt godissugen men sen när jag ätit så ångrar jag mig.
Vill ju inte äta det men kan inte låta bli.
Vill inte gå upp överdrivet i vikt så jag måste hela tiden lägga band på mig själv för att kunna stå emot festelsen.
Kunde jag inte fått någon nojja så som vatten eller frukt. Ett tag var jag väldigt sugen på apelsiner....det var ju bättre än godiset.

Idag fick vi svaren på Emils prover. Och allt var bra. Så vi är friskförklarade. ÄNTLIGEN.
Så i morgon är det dags för jobb/skola/förskola igen.
Och som jag längtat. Träffa kollegorna igen och lite vuxen social kontakt.
Jag älskar att vara hemma emd mina barn. men då skall de helst vara friska.
Nu jobbar vi 4 dagar sen är det sportlov. Då kommer vi vara lediga igen men denna gången håller vi tummarna på att alla är friska så att vi kan  njuta av ledigheten och göra kul saker tillsammans.

Nu skall jag invänta min man som jobbar för fullt. Sen äter vi en god middag tillsammans.
Syns en annan dag.
KRAM

V 20 och känner mig enorm.


  Anna

Känner mig som dig...enorm...om man tänker på hur tjock man ska vara om 5 månader då!

Vår tur med ultraljud på torsdag...får man veta könet om man skulle vilja det..vet du något om det?

Kram

 2010-02-08     19:49:39    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?