Herr Bacill har flyttat in

Nu har Embla fått gå på jullov.
Och Emil har sin julavslutning på tisdag.
Sen väntarledighet för honom också.
Men det där med en vit jul är jag inte längre säker på.
Har det gjort annat än att regna och blåsa idag?
När jag kom upp i morse så var det 2,5 plusgrader
och regnet stod som spö i backen.
Nu ett par timmar senare så har det i alla fall slutat regna,
men det har även börjat frysa på.
Detta kommer ju resultera i att det blir fruktansvärt halt ute.
När jag skulle hämta Emil i skolan önskade jag nästan
 att jag hadde broddar till mina skor.
Jag halkade fram som Bambi på hal is.
Måtte detta ge med sig snart.


Herr Bacill har valt att flytta hem till oss.
Och jag tror han trivs bra för det verkar som
han vill stanna.
Jag önskar ju att han bara ville ta sin
väska och försvinna.
I morgon har vi fått ett läkarbesök för Embla.
Hennesfeber ger sig inte riktigt
och jag känner att nu får en läkare se på henne.
Säkerligen är det
bara så att Herr Bacill trivs så bra och
att det därför ar svårt att bli av med honom.
MEN NU SKALL HAN BORT.


Insåg idag när vi satt på golvet och lekta jag, Embla och Nova.
Vad stor vår lilla trollunge har blivit.
Blott 5 månader gammal men redan så
duktig.
Kan sitta själv, äter mat (annat än flytande alltså) ålar omkrin på golvet
(mest roterar och bakåt men tar ju sig iväg) Hon bubblar av små ord som vi absolut inte förstår
något alls av, men man förstår att hon härmar oss
och vill göra sig förstådd.
Det är så häftigt att se.
Och som Emil brukar säga.
Hon är så liten men ändå en människa.
Ja precis så är det.
Kram på er alla där ute.

"Fyll inte livet mad dagar utan fyll dagarna med liv"

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?