Baciller på besök?

Höst är väll förkylningstider?
Nu går jag bara och väntar på att den skall dyka upp i vår familj.
Fast vad är det som säger att vi skall drabbas.
detta kanske kan bli första året som vi klarar oss.

När barn byter miljö (förskola/skola) så är det nästan alltid
så att man får några nya baciller i kroppen som ännu inte
varit på besök.
Men eftersom de blivit några år äldre så
kanske deras kroppar säger NEJ till de nya bacillerna.
Vi får se vad som händer.



Att hålla en 8 åring lugn är ett omöjligt jobb.
Hopa inte där, klättra inte i trädet, cykla försiktigt.
Jag har nog tjatat hål i huvudet på honom.
Han är hur pigg som helst och mår bra.
Men ändå får han inte göra allt det som en 8 åring skall göra.
Och absolut långt ifrån det han vill göra.

HUR HÅLLER MAN EN 8 ÅRING LUGN??

Han vill vara med de andra och leka.
Älskar att cykla och klättra.
Älskar att hoppa och studsa.

MEN FÅR HELT ENKELT INTE.

Han började 2:an igår. Och när jag hämtade honom
var det en sprudlande kille jag fick med mig hem.
När vi hade gått en bit så stannade han och sa
- Åh vad det är skönt att börja skolan igen.
- Va kul att du tycker det, svarade jag.
För att den gamla skolan var bara jobbig för honom.
- Men mamma, sa han sen.
Jag känner mig så utanför på rasterna när jag inte får spela fotboll med de andra.

DET GÖR ONT I MAMMAS HJÄRTA.
Jag vet att det bara är denna veckan ut.
Men denna veckan skulle vara den viktigaste för honom.
För att komma in i klassen.
Nu hoppas jag att det löser sig ändå.
Men det är en lång vecka.



Nu blir det kaffe med Annette och sen hämta barnen-
Njut av solen.
Man vet inte hur länge den tänker stanna.

KRAM♥

  Pia

hej!



asså jag måste bara fråga dig om du har en storasyster och om du bott på siriusgatan i Gbg när du var barn???



du är nämligen sååå lik en tjej som bodde på samma gård som jag...;-)

 2010-08-31     20:40:43
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?