Projekt 48

Hinner med (trots att jag inte trodde jag skulle det) lite bloggande.
Helgerna brukar ju gå åt till familjen. Så oftaste hinner jag inte eller väljer jag att inte blogga då.
Tycker mer om att lägga tiden på de nära och då blir
datorn inte en prioritet.
Den används väldigt sällan när hela familjen är hemma.
Men nu sitter vi  i soffan båda två. Med varsin laptop i knät.
Tinus tittar just nu blocket.
Mitt i allt detta flygkaos som råder pga vulkanaskan, så är det människor som lägger ut annonser som privatchafförer. För ca 40000 kör en privatperson dig från Göteborg till Bryssel.
Snacka om att de kan tjäna pengar.
Och så många människor som blir drabbade i allt detta.
Världen är med andra ord beroende av flygtrafiken.



Hemma har vi startat "Projekt 48"
Det känns nämligen som vi startat 48 olika projekt.

Klädkammaren, sovrummet, badrummet, köket......
Och alla på en gång.
Klädkammaren skall rensas så man kommer in utan att behöva varar rädd att få
något i huvudet. Samtidigt så behöver vi inte ha alla saker som finns där.
Ibland sparar man bara för att....men jag är långt ifrån en
ekorre. Så nu slängs det.
Sovrummet möbleras om lite. För snart skall det ju få plats en liten spjälsäng där.
Köket skall få upp lite gradiner och nya lampor.
Badrummet skall få upp ett skötbord och lite hyllor.
Samtidigt skall det städas också......
Just nu undrar jag vad vi gett oss in på.
Men får fortsätta i morgon.

I morgon är det söndag igen.....och vi går in i vecka 30.
Bara ca 10 veckor kvar.
Vilden i magen har just nu ett aerobicpass.
Jag tror det blir en liten tjej.
Embla var precis lika vild i magen.
Och sen tror ungefär 70% av våra vänner och bekanta att dte är en tjej.
Så vi får se om dessa 70% har rätt eller om de reserande 30% vinner.
Huvudsaken är att det blir ett friskt litet barn som kommer ut.
Jga har ju redan en av varje och detta är Tinus första.

Nu skall jag stänga ner datorn.
Ha en fortsatt trevlig helg.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?