1 april

Idag är det dagen D. Alltså dagen då jag absolut inte litar på någon. INGEN ALLS!!!
1 April är en otroligt jobbig dag tycker jag. Det är ju okej när barnen lite skämtsamt lurar än, men när vuxna gör det så blir det bara för mycket.
Så idag gott folk, litar vi inte på någon.


Men nu är ändå äntligen April här. Vårmånad med risk för både snö och sol. En osäker månad som man inte riktigt vet hur vädret skall bli. Men idag ser man några av solens strålar kika fram bakom alla molnen.
Skall ta en lång promenad snart innan jag hämtar barnen. Som verkligen ser fram emot
en långledig påsk. Och jag hoppas verkligen på bra väder så vi kan tillbringa den ute.
En påskhelg som är fullbokad. Med besök hit och besök dit.
Kanske ett och annat påskägg (Till barnen såklart)
Men det viktigaste.....lediga tillsammans.
Fast Tinus har fått veta att han kanske måste jobba hela helgen.
Affärerna måste följa varandra. Och väljer en konkurent att ha öppet hela påsken så måste
man snällt följa efter.
Och i båtbranshen år det ju lite trögt just nu när vintern varit så lång. Så de behöver nog ha öppet lite extra för att få igång försäljningen.
Jag hade ju hellre velat ha honom hemma. med familjen, men vet och förstår att jobba måste man. Och absolut i en sådan bransch som säljbranshen.
Affärer brukar ju ha öppet.



1 April idag och bara ca 3 månader innan bebben kommer. Tden går ganska fort egentligen. men tänker man på juli så är det ju hur långt borta som helst.
Och om ca 1 månad (9 maj) har jag och Tinus varit tillsammans i 2 år.
Tänk vad mycket vi hunnit med på två år.
Lite historia:
9 maj 2008 träffades vi på Hard Rock cafe.
1 november 2008 friar Tinus (förlovning)
22 november 2008 flyttar Tinus in i min och barnen lägenhet.
29 augusti 2009 gifter vi oss.
september 2009 köper vi lägenhet och flyttar till Kärra.
26 oktober 2009 får vi veta att jag är gravid.

Det har hänt en hel del och visst har det gått fort.  Men inget jag ångrar överhuvudtaget.
Det har kännts helt rätt hela tiden.
Jag sa JA till honom både när han friade och vid vigseln.
Och det är honom jag vill leva med.

  Snart pappa.

Fina ni är på bilden! :)

Jag hoppas att Emma ska inte behöva åka in fler gånger till förlossningen. Man börjar ju bli lite rädd nu om att de kan hända fler gånger. Men vi hoppas självklart att vi inte ska behöva åka in fler gånger förrän det är dags!



Har du hat sammandragningar sedan V20.? Det lät ju inte roligt. Emma vill ju inte vara helt sjukskrivinen och vill jobba ändå. Men vi får se hur det slutar när hon har nu fått intyg till 50%. Hoppas det håller sig fram till slutet av maj. då ska hon börja vara hemma. Hon är väl v32-33 då på ett ungefär!

 2010-04-01     16:47:33    URL: http://pappatobbe.blogg.se/
  Snart pappa.

Fin design du har fått! Samma bloggdesigner som jag har. :)

Hoppas du får en underbar fredag med nära och kära och ha en fantastisk påsk nu.

 2010-04-02     13:31:47    URL: http://pappatobbe.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?