Bröllopsresa!!!

Klockan 05.45 fredagen 11 september hämtade Tinus lillasyster och kille oss hemma. Bilfärden gick mot Landvetter.
07.30 steg planet upp mot himlen och raka vägen till Frankfurt. Där väntade en 4 timmars lång och trist väntan tills nästa plan skulle ta oss till soliga och varma Nice.
Men inte lätt är det att vara passagerare i stora Frankfurt. tavlan för angivna gater visade att planet från Nice skulle avgå från A11. Efter en skön lunch gick vi bort till gaten, slog oss ner på en soffa och inväntade påstigning.
Timmarna går och jag tycker ju att fler folk borde komma till agten då det bara var 10 min kvar. Jag går fram och läser att det plan som vi trodde skulle föra oss till Nice helt plötsligt hade bytt skepnad och skulle ta en sväng till Bremen.
VA FAN.....vi skulle ju inte till Bremen. (inget ont om Bremen men jag såg fram emot varma Nice ju)
Snabbt fick jag springa fram till en verdinna som kunde tala om för mig på lite knagglig engelska att den flyttats till gate A25. Och vi hade exakt 5 min på oss att springa dit.
Så med bena på ryggen rusade vi bort till gate A25.
Okej....nu satt vi ju i alla fall på rätt plan. Men då kommer de på att det blåser en aning för mycket så de måste vänta en stund. En stund?????? 45 min kallar jag inte en stund. Utan en hel evighet. Och allt de bjöd på var lite juice och en gummimacka. Ja visserligen ett glas vin med....men jag tycker att vi borde få en hel flaska.

fast nu skall vi inte gnälla....väl framme i Nice var det 33 grader varmt och en hel del sol. Så då försvann snart de problemen.
Tinus pappa mötte oss på flygplatsen och körde oss till lägneheten. Där väntade hans mamma med champagne och lunch.

Jag kan ju inte berätta om varje liten detalj som hände. För det skulle ta en hel evighet. Men det var en skön vecka. Sol, regn oxh varmt.
Vi var i en by långt upp i Italienska bergen och åt lunch. 12 rätter. Man blev grymt mätt men det var gott.
En dagstur till Monaco. Strosade runt i den vackra staden. Drack kaffe på Cafe de Paris.
Badade i det blå havet. Drack massa Rosé vin.
En vecka går som sakt fort men vi har med oss massa minnen.

Här kommer lite kort.

Kram alla.....


  linda

Ja, hehe! Det ser ju jätte härligt ut de där! :D hoppas ni hade jätte roligt! :D

 2009-09-21     13:15:27    URL: http://lindaseclipse.blogg.se/
  Anders

Nice & Monaco låter ju lyxigt värre. Är det dyrt att gå ut och äta osv? Hur långt är det till Italien?

 2009-10-04     11:34:33    URL: http://brollops-resa.blogspot.com/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?