Vädrets makter....

En vecka går fort. Alldeles för fort. Natten till Torsdag kom vi hem från en vecka i Grekland. Sol värme och god mat. Badat och ätit massa glass. En och annan öl blev det ju med.
Vi njöt och hade det kanon.
Tyvärr var det ju vissa saker som hände. som gjorde att resan blev lite annorlunda.
För det första blev Embla sjuk. Hon har ju dåligt immunförsvar och tredje dagen åkte hon på halsfluss och öroninflamation. Sådan otur. Hennes lilla kropp får då stå ut med alldeles för mycket.....
Men som tur var finns det bra läkare även i Grekland. Så hon fick snabbt antibiotika och blev ju snabbt bra med.

Sista dagen inträffade något konstigt. Emil och jag leker i poolen. han är en ganska bra bit ifrån mig....plötsligt ser jag bara att det blåser massa sand...men inser fort att det är en tromb som kommer mot oss. jag simmar snabbt bort mot Emil och håller fast honom stenhårt. Min tanke då är att Embla är på väg ner i poolen. Sen är den precis över oss. Solstolar flyger iväg. Parasollen landar i poolen. bara någon meter från mig och Emil. (vi kunde likaväl fått den i huvudet)
Emil skriker och är livrädd. Min pappa lyckedes få tag i Embla och min mormor som flög omkull.
Lika snabbt som den kom försvann den....men lämnade massa spår efter sig.

Tinus kom då tillbaks från toaletten och har missat allt......Han får ta upp en livrädd Emil ur poolen. Hur jag sen kom upp själv ur vattnet minns jag inte.....men någonstans får man ju styrkan från.
Inte en ända gång under detta var jag rädd utan bara fokuserad på att hålla fast Emil så hårt jag kunde.
Alla klarade sig utan större skador. Hotellpersonalen var underbara och bjöd Emil och Embla på glass......som plåster på såren. Detta hjälpte ju också.

Efter lunchen tvingade vi faktiskt i barnen i poolen igen. Så att inte det sista de skulle minnas var hur läskigt det var i vattnet när tromben kom. Och där hade vi en kul stund tillsammans.

Vädrets makter kan man aldrig förutspå. Och detta fick vi se i Onsdags.
Här kommer lite bilder från vår resa som annars var jätte bra.


Utsikt från hotellrummet.



Lite glass som plåster på såren...

En badglad Embla



Mitt i dyket. Skönt med barn som kan simma



jag och min älskade♥
  Lena Q

Va läskigt med tromben, men tur att allt gick bra. Annars ser det jättemysigt ut. :-)

 2009-05-30     22:04:48
  Hanna

usch, den där tromben lät ju jätte hemsk! =( tur att ni klarade utan några större skador!



jätte fina bilder ^^ ser sjukt mysigt ut!



kramkram

 2009-06-04     19:24:31    URL: http://hannaofsweden.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?