Boktips!!

Ny dag igen....och troligen nya möjligheter. Känner mig lugnare idag men väldigt trött. Gick till sängs redan vid halv tio och gjorde ett tappert försök att läsa lite. Läser en otroligt bra bok som heter "Flickan som inte fick finnas"
Flickan som inte fick finnas

En otroligt bra bok om en mamma som får ett barn trots att läkarna sakt att hon inte kan få en till. Detta barn, en liten flicka som döps till Ethel får stå ut med mer än de flesta barn fått göra. Hon blir misshandlad både psykiskt och fysiskt. Hon får sova ute vissa nätter när pappan (som verkligen älskar sin dotter)  är borta.
Detta är en otroligt bra bok som man verkligen inte kan sluta läsa.
Men inte ens denna bok lockade mig igår. Jag var trött men kunde inte få ro.  Så ikväll när jag nu känner mig lite mer samlad så skall jag fortsätta läsa. Jag tror att jag skall lägga ut lite boktips vissa dagar. Böcker för alla....som lite insperation till sommarsemestern. När man skall ligga i hängmattan, på soffan, på stranden och bara läsa, vila och ta det lugnt.

TEMA SJÄLVBIOGRAFIER!!!!!

Första boken blir alltså denna "Flickan som inte fick finnas"  Av Ethel G Ericsson.
Andra boken jag tipsar om idag heter "Starakare än hatet" av Tim Guénard.
Pojken som nästan blir ihjälslagen av sin pappa. Han hamnar på en mängd olika ungdomsfängelser och kriminalanstalter. Men efetr flera år i den kriminella världen hittar han rätt bana igen. En otroligt gripande bok med många starka delar.

Starkare än hatet

Sista boken för idag heter "Bilden av en pappa" av Gerdur Kristny och Thelma asdisardottir.
Där Thelma och hennesystrar blir misshandlade och sexuellt utnyttjade av sin pappa och massa andra pedofiler.
En otrolig grym och hemsk bok. Som man inte kan sluta läsa för allt man vill veta är vad som hände med de stackars barnen. Och den hemska pappan.

Bilden av pappa

Har ni inte läst dessa böcker så är de absolut värda att låna eller inhandla.
Sakll se om jag kan uppdatera bloggen lite oftare med boktips och annat.
KRAM MIKAELA!!!!
  Anna

Nä,men usch !

Förstår att du blir deppig och nere när du läser såna hemska böcker,gumman!!

Hoppas du mår bättre!

Kram

 2009-06-24     21:35:34    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?