Veckan som gått.


Jag tror att min hjärna tagit semester den med....för jag är helt tom på blogg avdelningen. Men kännde att jag kanske borde göra något inlägg nu.
Hur har veckan varit????? Jo den har varit kanon bra faktiskt. Fick tillbaks mina juveler i fredags. Kändes underbart att se de igen och nu skall jag ha de i två veckor. JIPPIE!!!
Helgen var ganska lugn eftersom Embla hade en sådandär trevlig vakna mitt i natten och vägra somna om natt. Hon vaknade 3.30 och kunde helt enkelt inte sova mer. Och det kunde natutligtvis varken jag eller Tinus heller...och det slutade ju med att dagen blev väldigt lång och huvudvärken väldigt kraftig.
Så helgen var som sakt oerhört lugn.
När måndagen kom så var det dags för Tinus att börja jobba igen. han har haft två veckors semester nu och kommer ha en v33 med barnen och sen en vecka i September när vi åker till Nice på bröllopsresa.
Så jag och barnen var hemma själva. Men som rastlös typ jag är så insåg jag ju att något måste hända. Så min kompis Mia och hennes söta barn kom på besök.  Vi fikade och pratade massa skit om egentligen inget alls. Men i vilket fall som helst så var det en kul dag.
Tisdagen bokades med min söta bror som är sjukskriven för ryggont och min gulliga pigga mormor. Så vi tog oss en tur till stan. Började med Paddanbåtarna. En liten skön tur på ca 50 min. Man lär sig en hel del onödigt och bra vetande om Göteborg. (T.ex att kyrkotoppstuppen på sjömanskyrkan vunnit en utmärkelse i skönhetstävlingar för kyrkotuppar....hmmm tänkte jag. Finns det verkligen sådana tävlingar...men JA det gör det)
sen blev det en lunch på trädgårdsföreningen. Tacos paj....gud så gott.
Sen blev det en sväng in på gotia cup. För ingen kan väll missat att den håller på va????
När vi tröttnat på att strosa runt i stan åkte vi hem till min bror och hans sambo. Dit kom Tinus när han slutat och vi grillade. Jättemysigt.
Onsdagen tillbringades med min goda vän Lotta och hennes dotter Victoria. Lika dant där blev det med fika. lunch och massa skvaller. (det vi är bäst på tror jag)
Och så kom torsdagen....jag hade planer på att städa av lite så jag skickade ut barnen på gården. De slogs ju mer eller mindre inne så jag tänkte att det funkar säkert bättre ute.
Emil hittade snabbt kompisen Oskar ute så då tröttnade Embla och kom in.....Men städhjälp är ju aldrig fel.
Vid tolvtiden kom min kompis Sofia över med Lukas och Dennis. Emil och Lukas är ju kompisar så han blev ju jätte glad. jag med såklart...ännu en anledning till att dricka kaffe och äta äpplepaj.
Så nu har snart två veckor gått av semestern.....och jag känner mig väldigt lugn och harmonisk.
Livet börjar falla på plats igen och jag njuter av att bara vara. Så i augusti kommer jag troligen vara en ny människa igen......
Kram så länge!!!
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?