En underbar dag.

Igår hade jag ett viktigt läkarbesök som tyvärr kommit att ta en hel del krafter från mig. Väldigt krävande men som sakt ett måste. Efter detta så drog min underbara kompis Emma med mig ut på en heldagsutflyckt.
Vi tog färjam från Saltholmen och hamnade på underbara Brännö Husvik
Det var en otrolig varm och skön dag så vi hade packat med oss sallad, vatten, vattenmelon, muffins och kakor.
Allt för att klara en hel dag i solen.
Vi solade och badade och bara NJÖT av detta.
Tack Emma du är en superbra bästa kompis.
Här kommer lite bilder:


Här på färjan Fröja. Innan Emma flörtar till sig Gratis kaffe av Deckvärden "Ben"


"Ben" förklarade för oss att Brännöborna var det mest underliga folket på alla öar...hmmm vi fick ju bevis ganska snabbt.



Emma äter en god sallad. För de var verkligen riktigt goda.
Och MASSSSSSSSAAA vatten såklart



Och lite bad i värmen skdar aldrig..

Tack Emma för att du är så underbar och tar hand om mig när jag haft det lite jobbigt. Glad att ha dig som vän.
Nu skall vi möte en ny dag (Emma har lånat Emils säng och sover fortfarande)
Skriver snart igen...
  Andrea

Hejsan Mikaela! Hittade hit via Catta, och kände som fd Brännöbo att jag måste förklara det där om "rätt sida av vägen": På Brännö skall man helt enkelt gå på vänster sida och mopparna skall köra på höger. Detta för att man inte skall riskera att bli påkörd bakifrån på de smala vägarna :)

Och "däcksvärd" heter helt enkelt "hoppilandkalle" där ute :D

Kram från din gamla gymnasieklasskamrat Andrea

 2009-07-05     20:32:13    URL: http://minnamarie.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?