Ro i kropp och själ.

Kan man ha en bättre avslutning på en helt fantastisk dag än den jag haft idag?
När de kom hem från skolan/förskolan tog vi på oss varmare kläder och gick till lekparken.
Där tillbringade vi eftermiddagen tillsammans med kusinerna.
Lite kallt var det men väldigt skönt att komma ut.

När fötterna mer eller mindra hade blivit som isbitar så gick vi in och åt middag.
Vi var kalla så det var skönt att få tina lite.

När fötter och händer var i rätt tenperatur igen så tog vi oss upp en trappa till barnens kusiner (Ja vi bor grannar med min fd svägerska)på lite kaffe och julgodis. Som för övrigt var fruktansvärt goda. MUMS.
Barnen lekte och vi vuxna satt bara och pratade om allt och inget. Väldigt trevligt.

Klockan 18.45 tände vi vårt julljus (det med siffror) tog fram våra hemmabakade pepparkakor och bänkade os framför tv:n. Dags för årets julkalender.

Jag hade inga direkta förväntningar i år...eftersom jag tycker att julkalendern blivit sämre varje år. men jag måste erkänna att jag gillar den. Kan sbolut tänka mig att följa den.

Efter kvällsmat och sagobok så sover nu båda två tryggt i sina sängar.
Gick in till de och gav de varsin puss på kinden nyss.
Jag inser varje dag hur mycket de betyder för mig. Och hur mycket glädje de skänker mig.

Nu sitter jag i soffan och skriver lite här på bloggen. Känner ett oerhört lugn i min kropp.
Tinus tränar och kommer hem sent. Så han har inte träffat barnen sen i söndags nästan. Någon timma på morgonen bara. Fy....det skulle jag aldrig klara av.

Ha nu en fortsatt underbar kväll.
KRAM♥



  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?