Första dagen!!

Så nu var den första dagen gjord. Det blev tyvärr en väldigt tuff dag. Och detta beror inte på att det var överfullt med barn(tvärtom faktiskt) utan det berodde på att jag inte fick någon som helst sömn i natt. Och det är verkligen sant. Jag låg och småslumrade men somnade inte. När klockan var kvart i fem gav jag upp och började städa köket och vardagsrummet istället.
Många skulle nog anse mig vara sjuk i huvudet när de läser detta, men om sanningen skall fram så är det ju bara frustrerande att ligga där i sängen, vridandes och vändandes fram och tillbaka för att på något sätt hitta ro i kroppen och somna. När jag inte gjorde det så valde jag iställetatt att gå upp.
Så med andra ord så har jag troligen bara fått ca 30 min sömn i natt. Och det är på tok för lite.
När jag tittade ut på morgonen så var det uppehåll ute. Kanon tänkte jag. Jag tar en promenad så kanske hjärnan i alla fall vaknar till liv. Sakt och gjort, jag tog en skön promenad till jobbet. Men efter ca 10 min så öppnade någon vattenkranen ovanför mig och regnet bara forsade ner. Ett tag kändes det som om det kom underifrån också. Jag kom i alla fall till jobbet 30 min senare genomblöt. Tur var ju att jag hade bestämt mig för att träna på eftermiddagen och därför had med andra kläder. Så medans mina kläder hängde på tork så traskade jag runt på jobbet i träningsbyxor och t-shirt.
När jag hade torkat och fått en stor kopp kaffe av min underbara kollega så var det faktiskt riktigt roligt att vara tillbaks i verkligheten igen. Det var väldigt få barn så vi personal hann sitta ner en liten stund och kolla av vad de andra gjort under semestern. Många skratt och sköna berättelser blev det. Sen var det självklart roligt att träffa barnen igen.Och även om man inte tror det så hade en del faktiskt saknat mig med.
Frammåt ettiden kändes det verkligen att sömnen inte fanns. Jag var så trött och ville bara krypa upp i soffan i personalrummet och sova en stund. Hade huvudvärk och var så otroligt ledsen. Fast jag igentligen bara var trött.
Men härdade ut de sista timmarna och blev ivägskickad vid 15.00. En timma innan jag egentligen skulle sluta. Tack Malin :)
Hur sliten jag än var så bestämde jag mig för att ta en tur till gymmet. Om inte i alla fall för 20 min i solariet.
Men visst blev det så att jag tog ett träningspass med. 1 timma tillbringade jag med att sringa på löpbandet och lyfta lite vikter. Och det var faktiskt väldigt skönt.
På vägen hem köpte jag med mig Sushi.
Så kvällen blev väldigt lyckad ändå....men nu är jag väldigt trött och jag ser nästan i kors. Så snart väntar sängen och jag hoppas på en skön sömn denna natt.

KRAM PÅ ER
  emmmizen

får man ont i magen av att va så positiv??? =)

 2009-08-03     19:48:47
  Caroline

Jag förstår dig hur det känns o ligga o vrida o vända på sig. Men hoppas att du fått sova något i dag?

Hoppas adet går bra ¨på jobbet du skriver jätte bra

 2009-08-04     12:08:31
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?