Godmorgon.

Ny morgon, nya möjligheter finns det ju något som heter. Jag kan bara säga att jag ville nog allt annat än att gå upp ur sängen idag. Somnade sent (visserligen mitt egna fel) och upp när klockan ringde 5.10. Mitt i natten kändes det som. Trött och grinig masade jag mig upp ur den varma sängen. Fryser lite när täcket försvinner från kroppen. Kvar låg min sambo och sov. Hörde hans djupa andetag, kände hans värme i hela rummet. Fy va orättvist tänkte jag. Undrar om jag inte är lite juk bara. Lite grann. Kännde efter....noga. Huvudvärk??? Nä!! Muskelvärk??? Nä!! Mensvärk??? Nä!!. Bara att inse fakta....har ju inte ont någon stans. Är inte ens lite dålig. Traskar upp och stänger dörren bakom mig. Tänder lampan i hallen. Börjar i alla fall få upp mina trötta svullna ögon.
Går in i badrummet. Sätter på duschkranen för att få rätt temperatur på vattnet. Undertiden borstar jag mina tänder. När jag stått där en stund och insett att jag helt glömt av tiden så ser jag att mina ögon ser ut som två golfbollar.....måste detta gå att fixa med sminket. In i duschen. Det varma vattnet värmer upp min kropp och jag piggnar till ännu mer. Börjar kännas som en ganska bra morgon i alla fall. Lämnar duschen och påbörjar det som varje kvinna måste efter en dusch (i alla fall jag) Smörjer mig med bodybutter, tar på mig kläderna och sminkar mig. (det tar bort lite av de trötta ögonen i alla fall)
Plockar fram det som skall med till jobbet. På med ytterkläderna. Går in i det varma sovrummet. Måste ju pussa Tinus hej då. Han ligger fortfarande och sover. Andas tungt. Är varm.....Jag lägger mina läppar mot hans panna.
- Hej då älskling, säger jag.
Han tittar upp på mig....ler lite under de trötta ögonen.
- Hej då, säger han, Jag älskar dig, Hur mycket som helst.
Hela jag ler...kan ju inte annat än att bli en bra morgon.
Vilken tur att denna lite jobbiga, trista, trötta morgon...förgylldes av dessa ord.
Nu är snart rasten slut här på jobbet. Jag var abra tvungen att få ner detta....för just nu känns min dag alldeles underbar....

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?