Svettiga skor till auktion

 Det var ingen mykoplasma som Nova dragig på sig.
Bara en simpel men jobbig halsfluss.
Och en helvetisk hosta.
Trots att hon bara får i sig max 2 ml av kåvepeninen
så vekar det lilla ha hjälpt i alla fall.
I natt var första natten utan hosta.
Vi sov hela natten.
Och mamma var självklart utvilad på morgonen.
 
Nu det här med medicinen.....
DET ÄR OMÖJLIGT ATT FÅ I HENNE DEN.
Tro mig när jag säger att jag provat allt.
Från glass och saft till att muta henne.
Men hon har bestämt sig.
Skriker, kränger sig, spottar ut, kastar sig och för ett
fruktansvärt liv.
Sedan när allt är klart är hon
samma gamla goa glada unge igen.
Som om inget har hänt.
Medan hennes föräldrar mer eller mindre sliter sitt hår medan
vi räknar till 10 långsamt långsamt.
 
 
 
En hel del nyheter dom sista dagarna har handlat om Zlatan.
Och hans supermatch ot England.
Visst var det en jättebra match och målen var snygga, men
mannen var inte ensam på planen.
Han hyllas som en ikon just nu.
Det sista jag läste var att Denny Welbeck i England bytte tröja med
Zlatan och på så sätt sitter på en mindre förmögenhet (som om killen
inte redan har massa kosing) för tröjan skall vara värd ca 325000 kronor.
För en svettig tröja. Som en man haft på sig när han gjort 4 mål mot England.
Men hör och häpna......det finns en tröja som är värd betydligt mycket
mer än Zlatans svettiga tröja.
Nämligen Maradonas tröja som han hade i VM-matchen mellan
argentina och England 1986.
Den tröjan finn på National football museum i Manchester och värderad
till 3,25 miljoner kronor.
HELT SJUKT JU!!!!
Vem skulle betala så mycket pengar för en tröja?
Och jag är nästan säker på att kavliten inte
är bättre på den än på den som knattarna i fotbollsskolan har.
Men är man kändis så är man.
Fast så kommer jag till delen som jag gillar bäst.
Efter den omtalade matchen mot England, där Zlatan gör 4 mål 
får hans lagkompis Jonas Olsson Zlatans fotbollsskor.
Dessa auktionerar han ut på sitt Twitterkonto.
just nu är de uppe i 35000 kronor. (för ett par äkliga fotbollsskor).
Mn här går alla pengar till välgörenhetsorganisation som heter
Winnicott Foundation.
Winnicott Foundation samlar in pengar för att hjälpa till att rädda för tidigt födda barn.
 
Tänk om Maradonas 3,35 miljonerströja kunde säljas och att
sedan pengara kunde gå till något välgörande ändamål.
 
NÅGOT ATT TÄNKAS PÅ!!!
 
 
Godnatt gott folk.
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?