Nattblogg

Nu är det ordagrant mitt i natten.
Klockan är 02.10 och i min famn har jag en hostande Nova.
När hon vaknade för gång nr 45 så var hon helt hysterisk.
- Alldeles blöt, skrek hon.
Tårarna rann ner för kinderna på henne.
Först trodde jag att hon hade dregglat eller att de kommit så mycket slem efter alla hostattacker.
Men när jag kände med handen så var hela madrassen våt.
Då kopplade jag (man kan inte begära att hjärnverksamheten skall gå fort på natten)
Tinus hade glömt att sätta på henne en blöja innan hon gick och lade sig. (Hon är blöjfri på dagarna, men ännu inte nätterna)
Jag började ju skratta, för detta är rätt komiskt ju.
Fnittrande för mig själv så fick jag i allafall bytt på henne. I med lite nässpray, vatten och lite medicin.
Och då sitter vi här nu.....i väntan på att den skall verka.
Nu skall jag försöka sova. Var bara tvungen att dela med mig av våra nattliga bravader, när vi ändå inte kan sova.
Godnatt gott folk.


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?