KVÄLLSBLOGG

Kvällen har kommit till oss här i Kärra.
Precis som i resten av Sverige.
Tinus tränar och jag har intagit soffläge.
Många tror kanske att det är lugnt och stilla att
vara hemma med sjuka barn.
Men ack så fel ni har.
Särskilt när de är två som är hemma samtidigt.
Det gnälls, bråkas och uppmärksamheten söks hela tiden.
Men nu ligger i alla fall två i sina sängar medan den tredje är på sitt
rum och spelar något datorspel.
Troligen så går det mindre bra för det jag hör från
undervåningen är bara NEJ, SKIT, PUCKO osv.
Låter ju inte direkt som ett vinnande koncept.
Mellan dessa arga ord hörs en djup hosta.
 
 
 
Från övervåningen hörs Novas rosslande och hostande.
Den täta hostan är skitjobbig.
Både för mig att lyssna på och henne att genomgå.
HOPPAS HOPPAS att den sista medicinen gör underverk
(det har den gjort innan) och att hon får lättare sedan.
Embla sover lugnt. febern ville inte ge med sig och
örontempen visade 38 grader när hon kröp till sängs.
 
Här på mellanplan sitter jag (vi har ju tre våningar hos oss)
Här hörs bara knappandet på datorn.
Tyst och stilla....för som sakt, det
är inte en dans på rosor att vara hemma med sjuka barn.
Man kan lätt blir frustrerad och trött i skallen.
Så nu börjar MIN tid.
Kaffe, soffan och tystnaden.
 
 
Nu skall jag gnälla lite mer.
Om vårt kök.
Efter en vattenläcka i slutet av juni så har vi fortfarande inget kök.
Eller jo ett kök har vi ju men inte ett fungerande.
Inga skåp längs golvet, ingen matta på golvet och ingen diskmaskin.
Allt är ett jävla kaos. (ursäkta språket)
De sex första veckorna hade vi en maskin i köket som skulle torka betongen.
Vecka 34 var anticimex på plats för att ta bort maskinen.
Efter det har INGET hänt.
Nu 12 veckor senare så är jag på väg att få ett psykbryt.
Vi lever mitt i dethär kaoset med tre barn.
Vi har haft en dialog mellan vårt försäkringsbolag och byggfirman.
Det sjuka är att vin fick ett skambud av vårt
försäkringsbolag. Men då gick byggfirman in och bråkade lite.
Hipp happ så hade vi en bra deal.
Men nu kan du inte hjälpa oss förän i slutet av november eller början av december.
Allts minst två veckor till med detta kaoset.
JAG BLIR TOKIG!!!!!!!!
Tack för gnällstunden.
Kram och godnatt.
 
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?