Hosta...hosta

Natten blev katastrof. Det hostades, hostades och hostades. Nova var vaken mellan 1.30 - 3.40. Med andra ord inte många timmars sömn. Detta beror självklart INTE på att vi inte hade medicinen hemma. Utan på att hon troligen har en ny liten infektion på luftrören. Medecinen som vi behövde hämta ut (OM DET FANNS NÅGOT NATTÖPPET APOTEK) heter Flutide och är långtidsverkande. Den gör att inflamationen ger med sig. Det är så här...efter en förkylning så tar det ca 2 - 10 veckor (ibland längre tid) innan infektionen läkt. Så hon kan verka fullt frisk men egentligen sitter infektionen kvar. Slutar man då med Flutiden då är risken väldigt stor för ett återfall. Nu är hon beodrad den fram till mitten av April. Då är det ju väldigt dumt att inte ge henne den...och särskilt nu då om hon åker på en ny infrktion. Nattens hosta gick absolut att dämpa med de andra mediciner hon har. Nu känner jag långsiktigt. Mitt blogginlägg som jag skrev igår om nattöppna apotek väckte stora aggressioner, frågor och funderingar.... Insåg att inte bara vi tycker det är fel. Och många har bett mig skriva till gp. Tack för ert stöd...... Nu är det en seg mamma som åker till jobbet..... Njut av det vackra vädret mina vänner. För det skall jag göra. Stor kram <3

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?