Packa pappas kappsäck

Det är helt sanslöst vad fort en helg går.
Och den här sista helgen innan heltidsjobb
 har varit så fullbokad
att jag knappt hunnit känna att det faktiskt är
min sista helg som mammaledig.
Men när jag nu sitter i soffan kommer
känslan sakta krypande inpå.
Lite märkligt, tråkigt och spännande på samma gång.
Jag gillar mitt jobb, men jag älskar även att vara hemma med mina barn.
Samtidigt händer det så mycket runt omkring mig nu.
Vi står mitt i en flytt. Tinus och jag hinner knappt säga hej till varandra.
Vi packar, målar, flyttar och planerar.
Det är väldigt slitsamt att flytta.
Är samtidigt JÄTTE TACKSAM för all hjälp vi får.
Tinus pappa som tillbringar varje dag med att komma och måla.
Mina föräldrar som kämpat hela dagen med att hjälpa mig flytta bort alla lådor.
Tinus mamma som också varit med och hjälpt till i huset.
TACK ♥ TACK ♥ TACK ♥ TACK
I morgon åker de stora barnen till sin pappa igen.
Sedan innan sommaren har de bott hos oss på heltid.
Men i morgon är det dags att även där gå
tillbaks till varannan vecka igen.
Känns väldigt konstigt.
Barnen längtar efetr sin pappa, han längtar efter de.
Och det är självklart jätte bra att det fungerar igen.
Men det kommer ändå kännas konstigt att inte få träffa
de på en hel vecka.
jag är inte alls van vid det och det kommer
säkert ta ett tag innan man vänjer sig igen.
Heltid, flytt och varannan vecka.
Många känslor just nu.



Morgondagens jobb staratr med studiedag.
Känns skönt men en riktig mjukstart.
Kommer vara intensivt men lärorikt.
Halv nio befinner jag mig på Arken
där min dag kommer infinnas fram till halv fem.
En massa föreläsningar som jag hoppas
är intressanta och värda att lyssna på. Nu är Tinus hemma så jag skall passa på
att tillbringa någon timma med honom innan det är dags att sova.
NATTI!!!

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?